عزيزمي عزيزمي .

عزيزمي

قاب عكس

با توجه به رواج دوربين هاي ديجيتال و تلفن هاي همراه هوشمند نگه داري تمامي تصاوير به ثبت رسيده در حافظه هاي جانبي آنچنان دلچسب نيست.انتخاب قابعكس مناسب، مهمترين قدم پس از چاپ عكس است. قاب عكس مناسب، به تصوير قدرت ميبخشد و آنرا به يك اثر هنري واقعي بدل ميكند. خبر خوب اينكه انتخاب قاب عكس مناسبب، بسيار آسان است و كافيست كه اصول اوليه را در اين رابطه بدانيد. در ادامه، اسراري در مورد چگونگي اين انتخاب را با شما به اشتراك ميگذاريم. با ما همراه باشيد.

قاب عكس

همانطور كه در لغت نامه دهخدا به آن اشاره شده  است، معني لغوي قابعكس برابر با چهارچوبي است كه عكسي در درون آن قرار ميگيرد. معمولا برخي افراد از قاب عكس براي آذين بندي و تزيين منرل يا محل كار خود استفاده مي كنند و بعد از گذر چند وقت مانند ديگر اشيا تزييني به فكر تعويض آن ها مي افتند.

بايد گفت كه طيف وسيعي از انواع قاب عكس در اندازه هاي متنوع در دسترس است. برخي از آنها نظير قابهاي چوبي، قابهاي سياه و سفيد و قابهاي فلزي بسيار محبوب هستند. اين قابها ميتوانند به هر اثر هنري، قدرت و شكوه ببخشند.

قاب عكس چوبي

اين نوع قاب عكس، طبيعي ترين قاب به شمار مي آيد. جالب است بدانيد كه قابهاي چوبي، هم به درد دكوراسبون مدرن ميخورند و هم مناسب دكوراسيون كلاسيك هستند. دقت كنيد كه حتما نوع چوب را بايد متناسب با سبك اتاق انتخاب كنيد.چوب به عنوان يك ماده طبيعي، احساس گرم و كلاسيكي را براي محيط به ارمغان مي آورد. طيف هاي رنگي متفاوت قاب عكس چوبي، از رنگ روشن گرفته تا تيره، اگر مكمل با رنگ هاي تصوير انتخاب شوند، ميتوانند اين اثر هنري را به تكامل برسانند. عكسهايي با رنگهاي گرم، مانند قرمز، قهوه اي و نارنجي، در قاب عكسهاي چوبي تيره تر مانند چوب ماهون و گردو بهتر خود را نشان ميدهند.

اما اگر تصوير داراي رنگ هاي سرد نظير رنگ آبي و سبز باشد، بهتر است كه قاب عكس روشن تر نظير قابي از چوب بلوط، زبان گنجشك و كاج آنرا در بر بگيرد. علاوه بر موارد فوق ، بايد گفت كه انتخاب يك قابعكس چوبي بايد بر اساس سبك دكوراسيون خانه و اتاق شما صورت بگيرد. قابهاي چوبي ساده، بيشتر مناسب فضاهايي با دكوراسيون مدرن هستند. حال آنكه خانهاي با دكوراسيون كلاسيك و سنتي، قابهاي چوبي نقش و نگاردار و شلوغ را ميطلبند.

قاب عكس سياه و سفيد

اين نوع قاب عكسها بسيار مناسب تصاوير سياه وسفيد هستند. قرار دادن عكس در قاب سياه و سفيد، زيبايي آنرا دو چندان ميكند. البته مشروط بر اينكه عكس با قاب در تناسب باشد. قابعكس هاي سياه، حالت ظريف و رسمي تري به تصوير ميدهند. حال آنكه، قابهاي سفيد، تصوير را طبيعي تر و راحتتر نشان ميدهند. اما بايد گفت كه در كل، قابهاي سياه و سفيد، بيشتر مناسب دكوراسيون و فضاهاي و تصاوير مدرن هستند.

يك قاب عكس سياه، بخشهاي تيره عكس را هايلايت ميكند و بعنوان يك كنتراست براي روشن شدن اين بخشها عمل ميكند. به همين دليل است كه قابهاي سياه، بهترين گزينه براي عكسهايي با تناليته تيره و روشن هستند، زيرا ميتوانند به ايجاد تعادل در اين رابطه كمك كنند.

قابعكس هاي سفيد نيز، اثري مشابه قابهاي سياه دارند. اين قابها، تمايل دارند كه تاريكي بيشتري در عكس بوجود بياورند و با رنگ هاي روشن در پس زمينه تركيب شوند. قابهاي سفيد، به طبيعي تر جلوه دادن عكسها، كمك ميكنند. برخي اشخاص علاقمندند كه براي عكسهاي سياه و سفيد، از قابهاي سياه و سفيد استفاده كنند. اين امر اغلب به ايجاد حس هنري و باشكوه كمك ميكند، خصوصا براي ايجاد يك گالري ديواري.

 

قاب عكس متاليك (فلزي)

قاب عكسهاي فلزي، مانند قابهاي سباه، گرايش به ايجاد حسي از مدرنيته دارند. اين قابها، باعث اغراقدر رنگ  آميزي عكس ميشوند و آنرا پر جنب و جوش و چشم نواز جلوه مي دهند. به لحاظ بصري، قابهاي فلزي، بيشتر مناسب پرتزه هاي خانوادگي، مناظر خارق العاده و عكسهاي عروسي هستند.

به علاوه بايد گفت كه عكسهاي سياه و سفيد، بسيار با قاب عكس هاي فلزي همخواني دارند. اين تركيب به ايجاد يك كنتراست مناسب بين عكس و قاب كمك ميكند.

محل قرارگيري قاب عكس كجاست؟

محل قرار گيري قابعكس هايتان تاثير بسزايي در چند برابر كردن زيبايي آن دارد. بهتر است بدانيد كه نصب قاب در منزل با آن كه يك موضوع كاملا سليقه اي است، اما از قواعد خاصي پيروي مي كند. ابتدا بهتر است با توجه به اعتقادات، فرهنگ و سليقه ي خود تصاوير و عكس هاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد و سپس فضاي مناسبي در منزل براي نصب اين قاب ها تعيين كنيد. عكس ها و قاب عكس هايتان را بر روي ميز، ديوار اتاق، ديوار راهرو و … مي توانيد نصب كنيد.

آيا در انتخاب قاب عكس تنها توجه به ظاهر آن كافي است؟

نكته حايز اهميت اين است كه براي زيبايي يك قاب تنها به زيبايي ظاهري آن اكتفا نكنيد. براي زيبايي يك قابعكس علاوه بر استايل و نماي قاب بايد به وضوح و زيبايي تصويري كه مي خواهد در اين قاب جاي بگيرد، نيز توجه شود. قبل از چاپ هر عكس يا انتخاب هر تصويري بهتر است به زيبايي، كيفيت و اينكه در چه ابعادي چاپ شود دقت كنيد. برخي از تصاوير زماني كه بيش از حد بزرگ مي شوند كيفيت خود را از دست مي دهند. بعد از دقت و توجه به تمامي اين موارد مرحله ي بعد تصميم گيري در مورد جنس، ضخامت، رنگ و بافت قاب با توجه به تصوير انتخابي شما مي باشد. براي مشاهده قاب عكس هاي گالري آلبوم وحيد كليك كنيد. يك قاب مناسب براي عكس هايتان انتخاب كنيد زيرا آنها نگه دارنده خاطرات با ارزش شما خواهند بود.

چه نوع قاب عكسي با چه نوع ديواري تناسب دارد؟

موضوع مورد بحث بعدي تناسب نوع قابعكس و ديوار است. همان طور كه مي دانيد قاب عكس ها به انواع مختلفي مثل ساده، طرح دار، منبت كاري شده و بسياري از مدلهاي و رنگبندي هاي متنوع  تقسيم مي شوند. اما اينكه چه نوع قابي براي چه نوع فضا يا ديواري مناسب است، كمي جاي تأمل دارد. هر قدر ديوار شما ساده تر باشد، قاب پركار و پر ابزارتر نماي بيشتري دارد اما براي ديوارهاي شلوغ و طرح دار، دامنه ي انتخاب شما كمي محدود تر مي شود. براي اين ديوار ها بهتر است از قاب هاي ساده تر استفاده كنيد، تا تعادل در اين فضا حفظ شود و جلوه ي زيبا تري به منزل شما بدهد.

انواع قاب عكس بر اساس جنس

گاهي اوقات هدف از انتخاب قاب عكس، تأثير بر روي نحوه مشاهده تصوير داخل فريم است. يكي از بهترين روش‌ها براي اين كار بازي با متريال قاب است، زيرا امكان هماهنگ سازي جنس مواد اوليه قاب با سبك تصاوير وجود دارد. از اين رو قاب عكس ها را بر اساس جنس مواد اوليه در ساخت به 4 دسته كلي مي‌توان تقسيم كرد:

  1. قاب عكس چوبي
  2. قاب عكس فلزي
  3. قاب عكس پي وي سي (PVC)
  4. قاب عكس شيشه اي
  5. قاب عكس چوبي

همان‌طور كه از نام اين دسته بندي پيداست، چوب متريال اصلي در شكل‌گيري قاب عكس چوبي است. قاب عكس هاي چوبي با توجه به نوع طراحي و برش چوب مي‌تواند سبك هاي مختلفي همچون مدرن، مينيمال و سنتي به خود بگيرد.

به طور كلي، يك قاب عكس چوبي براي عكس‌هاي شخصي خانوادگي و دوستانه گزينه بسيار مناسبي است كه به شما كمك مي‌كند تا به تصاوير خود جلوه‌اي اصيل و خانگي بدهيد.

قاب عكس فلزي

اين نوع قاب عكس ها از جنس فلز ساخته شده‌اند و با توجه به نوع فلز مصرفي و فرآيندهاي صورت پذيرفته در مرحله توليد، قيمت آن‌ها متفاوت خواهد بود. فلزات و آلياژهايي كه از آن‌ها براي توليد قاب عكس فلزي استفاده مي‌شود معمولاً از جنس آلومينيوم، استيل، برنز، نقره و طلا هستند.

اگر تصميم داريد، عكسي از يك منظره شهري را فريم بندي كنيد، قاب عكس فلزي به شما كمك مي‌كند تا يك ويژگي صنعتي به عكس خود داده و جلوه بصري تصوير خود را برجسته نماييد.

قاب عكس پي وي سي (PVC)

قاب عكس‌ هاي پي وي سي به دليل تنوع در سبك و قيمت نسبتاً مناسب‌شان، يكي از پرطرفدارترين متريال‌ها در بين مصرف كنندگان اين حوزه است. قاب هاي PVC از جنس پلاستيك فشرده به صورت قالب ريزي توليد مي‌شوند و يك لايه سطحي به عنوان طرح قاب، طي يك فرآيند صنعتي بر روي آن‌ها چسبانده مي‌شود.

شما مي‌توانيد با صرف كمترين هزينه، قاب عكس هاي پي وي سي را با توجه به نوع قالب و طرح ظاهري آن‌ها، در سبك هاي مختلف دكوراسيون، از جمله مدرن، كلاسيك، مينيمال و غيره مورد استفاده قرار دهيد.

قاب عكس شيشه اي

قاب عكس شيشه اي نوع ديگري از قاب ها به حساب مي‌آيد كه در طراحي آن از شيشه در شكل و شمايلي خاص استفاده مي‌شود. اين نوع قاب عكس ها ظرافت و زيبايي را براي نمايش تصاوير در اختيار مصرف كنندگان قرار مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد فريم بندي عكس‌هاي شما از طراحي مدرن و منحصر‌به‌فردي برخوردار باشد، انتخاب قاب عكس هاي شيشه اي بهترين گزينه براي شما محسوب مي‌گردد.

 

پاسپارتو و نقش آن در قاب عكس

در صنعت قاب عكس و در اصطلاح عاميانه، پاسپارتو (Mount) يك قطعه نازك و مسطح از موادي همچون كاغذ، مقوا و پارچه است كه درون يك قاب عكس بلافاصله پس از شيشه قرار مي‌گيرد. اين قطعه اضافه با هدف افزايش زيبايي تصاوير و جدا كردن آن‌ها از شيشه به منظور حفاظت بيشتر، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اگرچه پاسپارتو يك قطعه اختياري در قاب عكس محسوب مي‌شود، اما توصيه مي‌كنيم در جهت محافظت و افزايش زيبايي عكس يا قطعه هنري خود مانند نقاشي رنگ روغن، حتماً از آن استفاده كنيد.

در تمامي قاب عكس ها از يك لايه محافظ روي قاب استفاده مي‌شود كه وظيفه آن مراقبت از عكس و قطعه هنري در مقابل گرد و غبار، ضربه و اشعه ماوراء بنفش است. جنس اين لايه محافظ معمولاً شيشه يا پلكسي گلاس Strong Titleانتخاب مي‌شود.

پلكسي گلاس (پلي متيل متاكريلات) در واقع صفحه شفافي از جنس اكريليك (نوعي پلاستيك) است كه امروزه با پيشرفت تكنولوژي، در صنعت قاب سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

قاب عكس چوبي ساده

قاب عكس چوبي ساده يا به عبارتي همان چهار قطعه چوب ساده و برش داده شده و آماده نصب در محل ديوار يا روي ميز و… است. معمولاً براي محافظت از عكس در قاب عكس هاي ساده از شيشه و يا طلق استفاده مي‌شود. با اين حال عكس ها در طولاني مدت سالم مانده و از آسيب رساندن توسط حشرات و يا رطوبت محفوظ مي مانند. قاب هاي چوبي براي عمر بيشتر، بايد جلا داده شوند كه هم زيبايي خاصي به چوب مي بخشد و هم عمر آن افزايش را افزايش مي دهد.

خريد قاب عكس چوبي از فروشگاه قاب نقاشي شما ميتوانيد خريد قاب چوبي به صورت حضوري هم داشته باشيد و  و تمام كارهاي رو از نزديك نگاه كنيد و هم ميتوانيد خريد قاب چوبي به صورت آنلاين انجام بديد يعني بصورت آنلاين سفارش قاب چوبي آنلاين داشته باشيد.

 ما در اينجا انواع قاب چوبي و pvc نيز داريم قاب چوبي ما داراي رنگ هاي مختلفي هستش و داراي ابعاد ميختلف قاب چوبي از جنس چوب روس هستند قاب عكس چوبي نمونه آن در پيچ ما اينستا ما هستش قاب چوب خريد در صفحه ما انجام ميشود قاب چوب داراي چوب هاي روس و راش و بامبو نيز ميباشند قاب چوپ در هر ابعادي كه بخواهيد ما درست ميكينم يكسري از قاب عكس چوب ما داراي پهنا عمق دار نيز ميباشند كه اين امكان رو به شما ميدهند تا وسايلي از لباس بچه رو در داخلش قرار بديم سفارش و خريد قاب به صورت آنلاين روش كاملا ساده و راحتي است كه با صرف زمان كوتاه مي تواند به شما در انتخاب قاب دلخواه كمك كند.

هنر قاب سازي در كشورمان ايران سابقه ي طولاني دارد و از آنجا كه قاب سازي تنوع بالايي در كيفيت و ابعاد و … دارد با مراجعه به سايت هاي قاب سازي مي توانيد انواع اين محصولات را  مشاهده كنيد. سپس از بين آن ها گزينه ي مناسب را انتخاب و سفارش دهيد.قاب پي وي سي از جمله قاب هايي است كه طرفداران بسياري داشته و به دكوراسيون منزل زيبايي دو چنداني مي بخشد. از سوي ديگر اين نوع قاب ها، هم استقامت و دوام بالايي دارند و هم سبك اند.

 درصد بسيار بالايي از افراد كه در منازل خود از انواع ميز استفاده مي كنند ترجيح مي دهند يكي از به يادماندني ترين تصاوير و عكس هاي خانوادگي را در قاب عكس روميزي قرار دهند. امروزه قاب ‌هاي عكس روميزي در كيفيت مختلف و با طرح ‌هاي گوناگون در اختيار شما قرار مي گيرند. شما مي توانيد با قرار دادن قاب عكس ساده بر روي ميز، يك دكوراسيون مينيمال را ايجاد نماييد.

امروزه قاب ها در سايز و مدل‌هاي متفاوتي وجود دارد با توجه به جنس هاي مختلفي در بازار وجود دارد ميشه به مدل قاب چوبي و pvc و فلزي اشاره كرد به يكي از جديدترين ترندهاي قاب ، مدل‌هاي چندتايي و تابلوهاي دكوراتيو است. كه با طراحي شيك و مدرن يا گاها كلاسيك ارائه مي‌شوند سايز قاب عكس‌ ها بسته به نوع آنها متغير است، نوع انتخابي مي‌تواند ديواري، روميزي و حتي به صورت استند باشد در مجموعه لابراتوار چاپ انواع قاب عكس با طرح هاي مختلف دكوراتيو  وجود دارد كه شما ميتوانيد آن را سفارش بديد در اين مجموعه با قابهاي ديواري و استند كه بزرگ‌تر هستند و در اتاق‌هاي بزرگ‌تري قرار مي‌گيرند

 

قاب عكس

قاب عكس چوبي كه در مجموعه قاب نقاشي انجام مي شود شامل  چوپ روس هستش در اين مجموعه شما مي توانيد همه نوع قاب كه چوبي و pvc سفارش بديد البته قاب هاي pvc در رنگ هاي مشكي و قهوه و سفيد و بژ و نقره و طلايي وجود دارد خوب همان طور ميدونيد ما در اين مجموعه مفتخر سريع ترين لابراتوار چاپ عكس هستيم و سفارش ما در تهران يك روزه و شهرستان ? روزه ارسال مي شود و سفارش قاب عكس چوبي و فلزي به صورت عمده انجام ميشود.

 بهترين كيفيت قاب هاي ما قاب هاي چوبي هستش كه جنس آن چوب روس و بامبو هستش قاب چوبي و pvc در مدل پاسپارتو و بدون پاسپارتو براتون اماده كرديم قاب pvc در پهنا دو سانت و سه سانت و چهار سانت سفارش بدبد ولي تا سايز 60*90 شما ميتوانيد فريم قاب عكس در 2*2 سفارش بديد و براي سايز بزرگ تر اگر مدل pvc بخواهيد ميشه مدل فريم 3*3 رو انتخاب كنيدبهترين نمونه قاب ها، طبيعي ترين آن ها يعني قاب عكس هاي چوبي هستند كه مي‌توانند زيباترين منظره را در منزل شما ايجاد كنند.

 قاب عكس هاي چوبي، بيشتر از هر چيزي مناسب دكوراسيون سنتي هستند. ولي چنانچه دكوراسيون منزل شما كلاسيك باشد، بايد دقت داشته باشيد كه نوع چوب متناسب با سبك دكوراسيون منزل شما باشد. نوع چوب و رنگ آن، مي تواند زيبايي اين قاب عكس ها را دو چندان كرده و نگاه هر كسي را به خود جذب كند.

قاب عكس ساده در واقع قاب عكس ساده همان فريم قاب عكس ساده  كد ??? و يا كد ??? هستش قاب عكس ساده كد ??? در پهنا و عرض ?*? هستش و فريم كد ??? در پهنا و عمق ?*? هستش قاب كد ??? براي سايز بيشتر بالاتر از ??*?? بسيار ضعيف بوده و بايد با تمسه از پشت قاب به هم وصل كرد و كد ??? به هيچ وجه مشكلي براي سايز بزرگ ندارند قاب عكس ساده مشكي و يا قاب عكس ساده سفيد يكي از پرفروش ترين قاب عكس ساده كه براي مشتري ما درست مي كنيم

خريد قاب عكس

خريد قاب عكس عمده داشته باشيد ميتوانيد به ما سفارش بديد ما توانايي سفارش درتيراژ هاي بالا رو داريم و شما هر مدلي كه انتخاب بكيد چه قاب چوبي و Pvc در هر ابعادي بخواهيد ميتوانيد سفارش بديد و رنگ قاب pvc در چهار رنگ مشكي و قهوه و بژ و سفيد هستش فروشگاه قاب نقاشي  داراي دو توليدي قاب در تهران ميباشد يكي در شرق تهران و ديگري در غرب تهران مي باشد و يكي از بزرگترين مركز فروش قاب در تهران هستيم.

 خريد قاب عمده در فروشگاه قاب و نقاشي به اين صورت هستش از قيمت اصلي سي درصد كم ميشود انتخاب قاب چوبي عكس شيك و مدرن مي ‌تواند به عنوان محصولي زيبا و جذاب، در مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به اينكه شما تصاوير دلخواه و دوست داشتني خود را در قاب عكس ها قرار مي دهيد، با انتخابي ايده ‌آل مي توانيد به بهترين شكل از آن ها نگهداري كرده و همواره جلوي چشم شما قرار داشته باشند.

مجموعه ما با بهره مندي از انواع قاب عكس بزرگ و كوچك، خدمات گسترده اي به شما ارائه مي دهد. در واقع براي اينكه بتوانيد دكوراسيون داخلي خانه خود را شيك تر و جذاب تر نشان دهيد بايد از گزينه هاي مختلفي استفاده نماييد.خريد قاب عكس ساده بايد نكاتي را در نظر بگيريم، چون ميخواهيم مهم ترين بخش از زندگي مان (يعني خاطرات) را به دست هاي چوبي آن قاب بسپاريم، پس بايد سليقه به خرج داده و موارد زير را مد نظر داشته باشيم:

 

?) ابعاد عكس و قاب برابر باشند، زيرا درصورتي كه عكس و قاب برابر نباشند يا عكس برش داده مي شود و يا قاب به كار نمي آيد.

2)از محكم بودن قاب اطمينان حاصل نماييد.

?)هنگام خريد از آنلاين شاپ ها از موارد ذكر شده مطمئن شويد.

 

https://justpaste.it/77nsl

https://www.atlasobscura.com/users/laibafinch4

https://disqus.com/by/laibafinch4/about/

https://8tracks.com/laibafinch4

https://audiomack.com/laibafinch4

https://www.authorstream.com/LaibaFinch4/

https://www.diigo.com/user/laibafinch4?query=%40ghabonaghashi.ir

https://trello.com/u/laibafinch4

https://www.blogtalkradio.com/laibafinch4

https://visual.ly/users/laibafinch4/portfolio

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۶:۵۱ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)