عزیزمی عزیزمی .

عزیزمی

آشنایی با انواع سیستم های تهویه مطبوع ، اجزا و نحوه عملکرد آنها

آشنایی با انواع سیستم های تهویه مطبوع ، اجزا و نحوه عملکرد آنها

 به گزارش تیز فروش اگر قصد خرید کولر گازی ، رفتن به بازار یا جستجوی سریع در اینترنت و خرید اسپلیت را دارید ، با انواع کولرها و مدل هایی روبرو می شوید که انتخاب کولر گازی مناسب را کمی مشکل می کند. در ادامه انواع سیستم های تهویه مطبوع را معرفی کرده ایم. مطالعه این بخش می تواند کمک موثری در انتخاب سیستم تهویه مطبوع مناسب باشد.

 

تعریف کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

https://tinyurl.com/bsskpcmk

 

کولر گازی چیست؟

کولر گازی یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع است که می توان از آن برای ایجاد سرمایش در فصول گرم و همچنین ایجاد گرما در فصول سرد استفاده کرد. ، از شیر انبساط و اواپراتور استفاده می کند.

 

راهنمای انتخاب کولر گازی با کمترین قیمت ، قسمت مورد نظر خود را خریداری کرده و برای مشاهده قیمت کولر گازی کلیک کنید.

اگر می خواهید بدانید چه کسی کولر گازی را اختراع کرده است ، مطمئن شوید که مقاله را می شناسید و 8 مارک موفق کولر گازی را برای ایجاد تقسیم بندی با کیفیت معرفی می کنید.

 

 

اولین پیشنهاد کلونیو: برای خرید کولر گازی حتماً از محصولات جنرال دیدن کرده و کولر گازی با کیفیت عمومی را خریداری و قیمت گذاری کنید که این پیشنهاد ویژه کلونیو است.

 

 

گاز مورد استفاده در کولر گازی چیست؟

کولر گازی از گاز مبرد فرئون به نام R410A استفاده می کند. این کولر چیه؟ مایع خنک کننده در چرخه سرمایش بسته حرکت می کند و در عین حال ، از طریق تبادل حرارت با محیط ، عملیات خنک کننده یا گرمایش هوای محیط را انجام می دهد ، زیرا گرما به طور طبیعی از محیط دمای بالاتر به محیط دمای پایین تر منتقل می شود.

 

کولر گازی R410E R410a

 

 

نیازی نیست برای این حرکت آماده باشید. اما برای عکس این مورد ، یعنی انتقال سرما به محیط دمای بالاتر ، باید تدابیری اندیشیده شود. برای این منظور ، بخشی از گرما در اواپراتور جذب شده و بخشی از گرما به کندانسور توزیع می شود. در چرخه سرمایش ، هر جزء از کولر گازی وظیفه خاصی دارد که در زیر شرح داده شده است.

 

نحوه عملکرد کمپرسور

کمپرسور در کولر گازی مانند قلب در بدن انسان است. به عبارت دیگر ، کمپرسور با استفاده از برق مایع خنک کننده R410A را از اواپراتور می مکد و سپس آن را تا دمای بالاتر از دمای تقطیر فشرده می کند. سپس گاز خنک کننده از کمپرسور به کندانسور هدایت می شود.تراکم گاز خنک کننده می تواند به روش های مختلف انجام شود و این باعث می شود که کمپرسورها انواع مختلفی داشته باشند مانند: کمپرسور پیستونی ، کمپرسور دوار و کمپرسور دوار. در بین انواع کمپرسورها ، کمپرسورهای دوار بهترین و گران ترین هستند.

 

 

 

خازن و نحوه عملکرد آن

م componentلفه دیگری که در چرخه خنک کننده کولر گازی دخیل است ، کندانسور است. در کندانسور ، گرمای گاز خنک کننده که ناشی از فشرده سازی در کمپرسور و همچنین جذب گرمای اواپراتور است ، از طریق تقطیر ایزوترمال آزاد می شود.

 

وظیفه شیر انبساط یا لوله مو چیست؟

شیر انبساط یکی دیگر از اجزای کلیدی کولر گازی است که وظیفه آن کاهش فشار گاز خنک کننده و همچنین دمای اشباع آن است.

 

 

وظیفه اواپراتور چیست؟

اواپراتور مکانی است که گرمای محیط را از داخل کولر جذب کرده و باعث تبخیر گاز مایع خنک کننده می شود. ظرفیت کولر گازی برای جذب گرمای محیط بر حسب واحد اندازه گیری انرژی حرارتی در سرمایش و گرمایش جسمی به نام Btu / hr که به معنی واحد گرمایش بریتانیایی است تعیین می شود.

 

کندانسور و کمپرسور کندانسور ، شیر اتصال جدا شده و اواپراتور کندانسور

 

 

دومین پیشنهاد کولر گازی: برای خرید کدام کولر خوب است ، کولر گازی ال جی را بخرید که یکی از بهترین و پرفروش ترین کولرهای گازی در ایران است و طرفداران بسیاری از این برند ال جی پیدا کرده است. خرید بهترین کولر گازی ال جی و قیمت کلرنیو

 

 

انواع تولید کنندگان کولر گازی:

 

کولر گازی شرکت ال جی

کولر گازی شرکت  گری

شرکت بوش

شرکت سامسونگ

شرکتهای دولتی

شرکت توشیبا

شرکت میتسوبیشی

 

 

کولر گازی پنجره چیست و چگونه کار می کند؟

دلیل نامگذاری این نوع کولر گازی این است که معمولاً کولرهای پنجره ای در قسمتی از پنجره نصب می شوند. کولر گازی پنجره ای که با نام کولرگازی اتاق نیز شناخته می شود ، یکی از اساسی ترین مدل های کولر گازی است.

 

کولر گازی پنجره ای دارای دو قسمت یا اصطلاحاً یونیت می باشد. یکی از واحدهای تهویه مطبوع دارای پنجره ای در داخل ساختمان و در قسمت پنجره ها و واحد دیگر خارج از ساختمان است. واحدی که در داخل ساختمان نصب می شود Unitor Unit یا Indoor Side نامیده می شود و واحد خارج از آن قرار دارد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۵۷ توسط:مربی موضوع: نظرات (0)