عزیزمی عزیزمی .

عزیزمی

ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا

 

همه شما در زندگی خود اهدافی دارید. اهداف بزرگ و کوچکی که برای آنها تلاش می کنید. احتمالاً از صبح تا شب کار می کنید تا قبل از خواب به آنها برسید.

 

اکنون این اهداف می توانند هر چیزی باشند. در واقع هیچ محدودیت خاصی برای هدف گذاری وجود ندارد. از قبولی در یک دانشگاه خوب و فارغ التحصیلی از آن گرفته تا ازدواج با یک معشوقه، بچه دار شدن، مسافرت یا حتی خرید وسیله ای مثل ماشین و…. . همه اینها می توانند اهداف شما باشند. اما سوال مهم این است که آیا با این همه تلاش به تمام اهداف خود رسیده اید؟!؟

 

اگر پاسخ این سوال منفی است، پس راه درستی را برای هدف گیری انتخاب نکرده اید. دکتر آریا پارسا یکی از کارآفرینان و مدیران موفقی است که سال هاست با برگزاری کارآگاهی مانند کارگاه هدف گذاری سعی دارد راه درست هدف گذاری و رسیدن به آن را به دیگران آموزش دهد.

 

اما واقعاً چگونه می توانیم مطمئن باشیم که به اهداف خود خواهیم رسید؟

 

منظور از هدف گذاری هوشمند چیست؟

 

به جملات زیر توجه کنید:

 

من یه ماشین مدل بالا میخوام

 

من یک خانه بزرگ می خواهم.

 

من می خواهم از یک دانشگاه خوب مدرک خوبی بگیرم.

 

و

 

هر کدام از اینها هدف بسیاری از شماست. ممکن است بگویید برای رسیدن به آنها تلاش می کنید اما موفق نمی شوید. تنها دلیل عدم دستیابی به آن اهداف، عدم هدف گذاری اصولی است. برای رسیدن به هدف، باید بدانید که چگونه هدف را تعیین کنید و چگونه به آن برسید.

 

اگر مقصد مشخص نیست و نمی دانید به کجا می خواهید بروید، مهم نیست که از کدام طرف بروید. یکی از مهم ترین تکنیک های دستیابی به هدف هدف گذاری هوشمند است که به شما در این راه کمک می کند.

 

هدف گذاری هوشمند به معنای استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای اهدافتان نیست! بلکه هر یک از اجزای کلمه SMART به معنای «هوشمند» نشان دهنده یکی از ویژگی هایی است که باید در اهداف خود پیاده سازی کنید.

https://www.mojnews.com/fa/tags/%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7

 

 

    خاص

    قابل اندازه گیری یعنی قابل اندازه گیری

    دست یافتنی یعنی دست یافتنی

    مرتبط به معنای منطقی و واقع بینانه است

    تایم فریم یعنی تایم فریم

 

ماکان آریا پارسا در سمینارها و نشست های مختلف پیرامون مدیریت و موفقیت اشاره کرده است که با این روش به تمام اهدافی که در ذهن داشته و روی کاغذ آورده است رسیده و در تلاش است تا به اهداف جدیدتری که در پیش گرفته است برسد .

 

همانطور که قبلا گفته شد ایشان با برگزاری کارگاه هدف گذاری یکی از به روزترین روش ها را در این راه آموزش می دهند. اگر شما نیز می خواهید از سردرگمی خلاص شوید و از زندگی خود راضی باشید، شرکت در این کارگاه را از دست ندهید.

 

حال برای آشنایی بیشتر شما به قسمت هایی از کارگاه هدف گذاری ماکان آریا پارسا می پردازیم که توضیح بیشتر در مورد هر یک از اجزای کلمه هوشمند می باشد.

 

5 ویژگی هدف گذاری هوشمند

 

خاص

 

وقتی تعدادی مفاهیم مبهم و مبهم جای هدف را در ذهن شما می گیرند و اصلاً نمی دانید قصد انجام چه کاری را دارید، مطمئن باشید که در کمترین زمان از بین خواهند رفت.

 

پس بهتر است اهداف دقیق و روشنی داشته باشید تا بدانید برای چه می خواهید بجنگید! تاکید زیادی بر این مفهوم به عنوان اولین گام در هدف گذاری هوشمند وجود دارد. زیرا وضوح در پیشرفت شخصی و عناوین موفقیت بسیار مهم است.

 

مثلاً اینکه می گوییم امسال می خواهید ویدیوهای آموزشی بیشتری ببینید درست نیست. همچنین باید تعداد ویدیوها و موضوعات آنها را مشخص کنید.

 

قابل اندازه گیری قابل اندازه گیری

 

این بدان معنا نیست که شما می توانید اهداف خود را با ترازو وزن کنید! این به معنای محاسبه یا اندازه گیری پیشرفت است. اگر نتوانید پیشرفت خود را محاسبه کنید، نمی توانید شب ها راحت بخوابید و از اینکه امروز سخت کار کرده اید احساس راحتی کنید. پس از یک استراتژی خاص برای اهداف خود استفاده کنید و پیشرفت خود را ثبت کنید.

 

تماشای فیلم های آموزشی را در نظر بگیرید. وقتی می دانید چند فیلم می خواهید در این ماه تماشا کنید و دقیقاً موضوعات را مشخص کنید. بنابراین می توانید تعداد دقیقه تماشای هر فیلم تا پایان ماه فیلم آموزشی را نیز مشخص کنید.

 

دکتر آریا پارسا همچنین تاکید می کند که انجام این کار زندگی شما را تنظیم می کند، بنابراین نمی شود یک روز پای فیلم بنشینید اما روز دیگر یک دقیقه آن را تماشا نکنید.

 

قابل دستیابی

 

اهداف خود را به گونه ای تنظیم نکنید که دستیابی به آنها غیرممکن باشد. درست است که رسیدن به یک هدف باید خود و زندگی شما را بهبود بخشد، اما در نظر داشته باشید که رسیدن به آن ممکن است. زیرا در غیر این صورت تنها موجی از انرژی منفی برای شما ارسال می شود.

 

به عنوان مثال، خواندن 20 کتاب در ماه عالی است، اما دست یافتنی نیست. چگونه برنامه ریزی می کنید که 20 کتاب را در یک ماه جای دهید؟ چنین هدفی فقط باعث می شود که یا از خواندن دست بکشید یا مطالب کتاب را به طور موثر یاد نگیرید.

 

مرتبط معقول و واقع بینانه

 

در این مرحله، باید ارزش های زندگی خود را بشناسید و انتخاب کنید که آیا هدفی که در نظر می گیرید با سایر اهداف و ارزش های شما در تضاد است یا خیر.

 

زیرا انتخاب هر هدفی تمام جنبه های زندگی را در بر می گیرد و توصیه نمی شود چیزی را انتخاب کنید که به عزیزان و ارزش های شما آسیب برساند. بنابراین اگر می دانید که شخص دیگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حال حاضر برای شما هدف تعیین کرده است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۶:۴۴ توسط:مربی موضوع: نظرات (0)