عزیزمی عزیزمی .

عزیزمی

انواع روش‌های پیکرتراشی

انواع روش‌های پیکرتراشی

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی، طیف گسترده‌ای از روش‌های پزشکی را در بر می‌گیرد که اهداف زیر را دنبال می‌کنند:

  • کم کردن چربی‌های نواحی خاصی از بدن
  • تغییر شکل بدن برای رسیدن به ظاهری لاغرتر، زیباتر و متناسب‌تر

تکنیک‌های مختلفی برای پیکر تراشی وجود دارد برخی از آن‌ها روش‌های جراحی و برخی دیگر روش‌های غیرجراحی را شامل می‌شوند. پزشک تشخیص می‌دهد کدام‌یک از این تکنیک‌ها مناسب بیمار است. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

 

لیپوست چیست؟

لیپوست یکی از جدیدترین دستگاه‌های لاغری و نسل جدیدی از دستگاه لیپوماتیک است که می‌تواند چربی‌های موضعی بدن را تخلیه کند. فناوری LIPOSAT جدیدترین و بهترین روش کانتورینگ بدن از سال 2016 است. با کمک این دستگاه می‌توان تناسب اندام و زیبایی را تجربه کرد. این دستگاه مجوزهای سازمان غذا و داروی آمریکا و وزارت بهداشت را دارد. همچنین از تمامی مزایای روش بادی‌ جت (body jet) برخوردار است، با این تفاوت که قدرت بیشتری دارد و برای افرادی که چربی بیشتری دارند، مناسب‌تر است.

این روش به‌دلیل توانایی خارق‌العاده‌ای که در کاهش حجم زیادی از چربی‌های بدن دارد، نوآورانه‌ترین روش برای درمان چاقی است.

مراحل انجام عمل لیپوست

liposat یک روش بی‌خطر برای از بین بردن چربی‌های اطراف ران، پهلوها و غبغب است. این روش نسبت به روش‌های قدیمی مانند لیپوساکشن، یک روش کارآمدتر برای کاهش چربی‌های مقاوم به ورزش و رژیم غذایی است که کمترین عوارض جانبی را بر جا می‌گذارد.

مراحل عمل به این شکل است که پزشک پس از بی‌حسی موضعی و استریلیزه کردن محل مورد نظر، دستگاه را به‌منظور از بین بردن چربی اضافی به منطقه تحت درمان وارد می‌کند. سپس چربی به امولسیون تبدیل شده و با مکش از بدن خارج می‌شود.

به این دلیل که جراح برش‌های ریزی در منطقه تحت درمان ایجاد می‌کند، این روش را جراحی جزئی نیز می‌نامند.

در این روش، هنگام تخلیه چربی، برای جلوگیری از کبود شدن پوست، تزریق چربی با دستگاه لیپوست توسط جراح در فاصله 2.5 سانتی‌متری زیر پوست انجام می‌شود.

بادی جت چیست؟

ورزش و رژیم غذایی در دسترس‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای رهایی از شر چربی‌های اضافه بدن به‌شمار می‌روند. در صورت عدم‌کسب نتیجه مطلوب از ورزش یا رژیم غذایی، امروزه تکنیک‌های جدیدی برای خارج‌سازی چربی اضافه از بدن یا پیکرتراشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله روش‌های نوین در این زمینه می‌توان به بادی جت اشاره کرد.

بادی جت یک روش نوین و جدید لیپوساکشن با کمک آب است که برای از بین بردن چربی اضافی از معده ، ران‌ها ، باسن، شکم و بازوها استفاده می شود. هدف از بکارگیری تکنیک‌های مختلف، رفع معایب روش سنتی و قدیمی لیپوساکشن است.

 اساس این روش، جداسازی بافت چربی با جریان پرفشار آب و مکش همزمان آن است. مزایای بسیاری برای این روش عنوان شده که از جمله آنها می‌توان به دوره نقاهت کوتاه، کاهش درد و خونریزی و نداشتن بخیه و جای زخم اشاره کرد. البته برخورداری از این موارد، نیازمند داشتن سلامت کامل جسمانی، ثبات وزن و نداشتن اضافه وزن شدید است.

 

مراحل انجام عمل بادی جت

در واتر جت برخلاف سایر تکنیک‌های لیپوساکشن، از فشار آب برای چربی‌کشی استفاده می‌شود. در واقع دستگاه بادی جت (Body Jet) جدا کردن چربی را با کمک جریان پرفشار آّب انجام می‌دهد. این در حالی است که سایر تکنیک‌های لیپوساکشن از اشعه لیزر یا مایعات متورم‌ساز برای سست کردن چربی بهره می‌گیرند.

در این روش آسیب بافتی کمتری  ایجاد می‌شود، که منجر به تورم و کبودی کمتر و بهبود سریعتر می‌شود.

در واتر جت، مکش چربی همزمان با فشار جریان آب است و به همین دلیل عملیات چربی‌کشی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

 ناگفته نماند که مواد حاصل از مکش دستگاه بادی جت، برای تزریق چربی نیز کاربرد دارد. این مواد به‌دلیل حفظ ساختار، در برجسته‌سازی یا حجیم‌سازی سایر بخش‌های بدن (گونه، سینه و…) قابل استفاده است.

این عمل بدون نیاز به بستری شدن و به صورت سرپایی انجام می‌شود. برای شروع، ابتدا بیمار تحت بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد. البته گاهی امکان استفاده از بیهوشی عمومی نیز وجود دارد. طبق فیلم بادی جت، برش‌های کوچکی در محل موردنظر برای دسترسی به بافت چربی ایجاد می‌شود.

 مرحله بعد مربوط به واردکردن لوله دستگاه تا رسیدن به عمق موردنظر است. لوله دستگاه واتر جت، پراکنده کردن آب با زاویه 360 درجه را بر عهده دارد. به این ترتیب، بافت چربی به کمک جریان پرفشار آب سست و جدا می‌شود.

 در این روش، نگرانی درباره آسیب به سایر بافت‌ها و عروق خونی وجود ندارد. در پایان تجهیزات خارج و محل برش، پانسمان می‌شود.

لیپوماتیک غبغب چیست؟

لیپوماتیک غبغب به‌عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جراحی زیبایی برای رفع غبغب شناخته می‌شود. اجزای بخش پایینی صورت (شامل لب پایین، چانه و بالای گردن) با زوایای استانداردی نسبت به هم قرار دارند. گاهی انباشتگی بیش از حد چربی یا از بین رفتن خاصیت الاستیک پوست، موجب از بین رفتن تناسب این بخش و ایجاد غبغب می‌شود.

راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که در دو گروه جراحی و غیرجراحی قرار می‌گیرند.

درمان و از بین بردن غبغب براساس عامل ایجادکننده انجام می‌شود. در صورتی که غبغب به‌دلیل تجمع چربی در محدوده چانه ایجاد شده باشد، لیپوماتیک یکی از بهترین گزینه‌هاست. در واقع لیپوماتیک تنها مختص تخلیه چربی شکم و پهلو نیست، بلکه برای لاغر کردن بخش‌های دیگر بدن مانند غبغب صورت نیز کاربرد دارد.

 

زمان جراحی یا درمان در اتاق عمل

مدت زمان عمل لیپوماتیک صورت و غبغب در این روش بسیار کوتاه است و حدود 45 دقیقه به طول می‌انجامد. البته زمان کار ممکن است براساس شرایط بیمار (حجم زیاد چربی، نیاز به روش‌های مکمل و…) افزایش پیدا کند.

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟

لیپوماتیک شکم و پهلو نوعی عمل جراحی زیبایی مرتبط با کاهش وزن و یکی از معروف‌ترین روش‌های پیکرتراشی است. این عمل موجب خارج‌سازی چربی‌های انباشته در اطراف شکم و پهلو می‌شود.

بیشتر افراد چاق از وجود مقادیر بالایی چربی در اطراف شکم و پهلوی خود رنج می‌برند. بخش بزرگی از چربی‌های محدوده شکم از نوع زیرپوستی است. البته در این شرایط، چربی احشایی موجود در حفره شکمی، برجستگی شکم را بیش از پیش نمایان می‌کند. آب کردن چربی‌های اضافه، فرآیند دشواری است و گاهاً با استفاده از رژیم غذایی یا افزایش فعالیت‌های بدنی حاصل نمی‌شود  به همین منظور برخی افراد لیپوماتیک را برای از بین بردن چربی شکمی انتخاب می‌کنند.

مراحل عمل جراحی

لیپوماتیک شکم بسیار شبیه به ساکشن شکم انجام می‌شود. در این روش، ابتدا با توجه به شرایط بیمار، پزشک بیهوشی یا بی‌حسی موضعی را برای فرد انجام می‌دهد.

در مرحله بعد، پزشک چند برش کوپک روی شکم فرد ایجاد می‌کند. برش‌ها در محدوده شکم (اطراف ناف) و پهلو هستند و اندازه آن‌ها بسیار کوچک و طول آن‌ها بین 2 تا 5 میلی‌متر متغیر است.

سلول‌های چربی در این روش با امواج فراصوت، لرزش و گردش محوری شکسته می‌شوند. در این مرحله، لوله کانولا وارد محل برش می‌شود و با ارتعاشات حاصل از دستگاه خلاء به جلو و عقب رانده می‌شود. چربی‌ها با این روش، استحکام خود را از دست داده و بدون تخریب ساختار سلولی جدا می‌شوند. در پایان، چربی از طریق منفذ نوک کانولا به داخل پمپ مکیده می‌شود.

لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک ران شاخهای از عملهای زیبایی پیکرتراشی است که برای خارجسازی چربیهای اضافه محدوده ران استفاده میشود. این عمل موجب خوشفرم شدن و لاغری ران‌ها می‌شود. عمل لیپوماتیک برای بخشهای مختلف ران از جمله بخش داخلی، خارجی، جلویی و پشتی کاربرد دارد. به همین دلیل، روشهای مختلفی از این عمل با عنوان لیپوماتیک بغل ران، لیپوماتیک خارج ران و… به متقاضیان ارائه میشود.

مراحل عمل جراحی

برای شروع عمل لیپوماتیک ران، ابتدا نواحی دارای چربی اضافی در قسمت داخلی یا خارجی ران نشانه‌گذاری می‌شود و فرد تحت بیحسی موضعی قرار میگیرد. البته در برخی موارد، پزشک از روش بیهوشی برای بیمار استفاده میکند. سپس شکافهای کوچکی (6-2 میلی‌متری) روی پوست برای ورود لوله کانولا ایجاد می‏کند. لوله کانولا با این روش وارد بافت چربی شده و با حرکات چرخشی و ارتعاشیِ خود، سلول‏های چربی را جدا میکند. در پایان سلولهای چربی گسسته شده و به کمک دستگاه مکش یا ساکشن خارج میشوند.

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک، نوعی عمل پیکرتراشی است که چربی و پوست اضافی را از بین می‌برد. شکم صاف در واقع همان چیزی است که اکثر افراد از طریق ورزش کردن و کنترل وزن به‌دنبال آن هستند.

گاهی اوقات این روش‌ها نمی‌توانند آن‌ها را به اهدافشان برساند. حتی افراد دارای وزن نرمال نیز ممکن است شکمی بیرون‌زده و بزرگ داشته باشند.

این عمل در اکثر موارد، ماهیچه‌های ضعیف یا جداشده را ترمیم می‌کند و باعث ایجاد شکمی صاف و سفت می‌شود. علاوه بر شکم، ابدومینوپلاستی بینی و پهلو نیز انجام می‌شود و به از بین بردن چربی در این نواحی می‌پردازد.

مراحل عمل ابدومینوپلاستی

عمل تامی تاک شامل مراحل زیر است:

 

مرحله 1-بیهوشی

برای راحتی بیمار طی مراحل جراحی ممکن است داروهایی تجویز شود. این داروها شامل آرام‌بخش داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک تشخیص می‌دهد کدام گزینه مناسب بیمار است.

 

مرحله 2-برش

ابدومینوپلاستی کامل شامل یک برش افقی جهت‌دار در حد فاصل خط رویش موی ناحیه شرمگاهی و زیر ناف است.

ظاهر و طول برش، بسته به میزان تجمع چربی در زیر پوست و نوع تامی‌تاک می‌تواند متفاوت باشد. پس از برش مناسب، پوست برداشته می‌شود و بافت ماهیچه‌ای شکم که تضعیف شده بود، ترمیم می‌شود.

برش دومی که اطراف ناف زده می‌شود برای دسترسی به چربی‌های زیر پوست شکم لازم است.

بعد از خارج شدن چربی‌های شکم بنا به تشخیص جراح فوق‌تخصص پلاستیک، پوست اضافی برداشته شده و بافت اطراف آن به یکدیگر بخیه زده می‌شود. سپس باید با توجه به مهارتی که جراح متخصص دارد، موقعیت مکانی ناف به درستی تعیین و زیبایی ظاهری شکم حفظ می‌شود.

 

مرحله 3-بستن برش‌ها

در این مرحله، جراح با استفاده از بخیه، چسب‌های پوستی یا کلیپس‌های جراحی، بخیه را می‌بندد.

 

مرحله 4-دیدن نتایج

مشاهده نتیجه مثبت عمل، آخرین مرحله از انجام جراحی ابدومینوپلاستی است. نتیجه جراحی زیبایی شکم می‌تواند باعث تخت شدن شکم و محکم‌تر شدن بافت آن شود. این جراحی متناسب با وزن و شکل ظاهری اندام بیمار انجام می‌شود.

منبع :  https://zibaclick.com/

 

https://unsplash.com/@mandyrobe4

https://www.evernote.com/shard/s357/sh/4043715f-0140-48eb-af73-cb35e1b4c734/7ec4a082d9c7172872e0da876b9ca718

https://coub.com/mandyrobe4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/f69e9d68-2c32-4f83-b2fe-ca313aaac80c/Shah-S

https://giphy.com/channel/MandyRobe4

https://www.fanfiction.net/u/15389814/

https://seekingalpha.com/user/56343489/comments

https://www.spreaker.com/user/16492858

https://justpaste.it/6d65b

https://www.atlasobscura.com/users/mandyrobe4

https://disqus.com/by/mandyrobe4/about/

https://8tracks.com/mandyrobe4

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۲۵ توسط:مربی موضوع: نظرات (0)