عزيزمي عزيزمي .

عزيزمي

با پرفروش ترين محصولات قرن به استقبال عيد نوروز

با پرفروش ترين محصولات قرن به استقبال عيد نوروز

 

در آخرين روزهاي اين قرن كه همه چيز تا بهار و آغاز سال جديد به سرعت پيش مي رود، همه مشغول هستند. شهر مثل بازار حيله گر كتاب كليلهودمان شده و همه مي خرند.

با پرفروش ترين محصولات قرن به استقبال عيد نوروز

 

خريد غذا هميشه در اولويت است، چه در طول سال و چه در روز سال نو. خريد اينترنتي در چند سال اخير جاي خود را در بين مردم باز كرده است و با يك سفارش تا چند ساعت ديگر جديدترين و متنوع ترين محصولات به دست شما مي رسد.

 

روزهاي پاياني سال چيز ديگري را به همراه دارد و بهترين هاي سال را در زمينه هاي مختلف معرفي مي كند. اگر در مورد پرفروش ترين محصولات غذايي و كالاهاي مصرفي در سال گذشته كنجكاو هستيد، وب سايت سوپرماركت اسنپ 10 محصول پرفروش را معرفي كرده است. با مطالعه اين مقاله مي توانيد سال جديد را با بهترين محصولات موجود در بازار آغاز كنيد.

 

كره پاستوريزه سنتي به شكل 100 گرم

 

كره مي تواند يك صبحانه عالي براي شروع يك روز هيجان انگيز با پنير و نان تازه باشد. كره در بين مردم طرفداران زيادي دارد و محصولاتي دارند كه اكثر خانه ها آن را پيدا مي كنند. انتخاب قره انسيب يك قرن و نيم نيست.

 

محصولات كارخانه اي سال هاست كه در بين مردم جاي خود را باز كرده اند. اين كره ويژگي هاي كره كلاسيك اين كارخانه را دارد و فقط طعم آن كمي متفاوت است. اين محصول را طوري ببنديد كه شما را به گذشته برگرداند.

 

تبريك بابت رب گوجه فرنگي 800 گرم

 

رب گوجه فرنگي عصاي شما در آشپزخانه است. رب گوجه فرنگي به دليل طعم خوبي كه دارد در اكثر غذاهاي سنتي ايراني استفاده مي شود. جوري كه نتونيم گوشت چرخ كرده و آبگوشت بدون رب گوجه درست كنيم!

 

رب گوجه فرنگي 800 گرمي تبرك يكي از پرفروش ترين محصولات اسنپ ماركت مي باشد. اين رب كارخانه معروف تبرك است و تمام خصوصيات يك رب استاندارد از جمله رنگ، طعم مناسب و پاستوريزه شدن را دارد. هنگام خريد رب بسيار مهم است كه از رب بي نام، تاريخ انقضا و فله استفاده نكنيد. زيرا حاوي مواد نامطلوب هستند و براي شما مشكل ايجاد مي كنند.

 

پنير فتا دوشه 400 هزار گرم

 

سومين محصول پرفروش سال 1400 در اسنپ ماركت پنير فتا دوشه 400 گرمي است. اولين انتخاب مردم براي صبحانه چيزي جز پنير نيست. پنير علاوه بر اينكه يك صبحانه خوشمزه است، يكي از ويژگي هاي بدن شماست.

 

خوردن پنير به شما كمك مي كند استخوان هاي سالم تري داشته باشيد، براي بدن مفيد است و منبع خوبي براي تغذيه است. پنير فتا دوشه از كيفيت بالاتري برخوردار است و مي توانيد از يك پنير خوشمزه در ذهن خود انتظار آنچه را كه مي خواهيد داشته باشيد.

 

كره پاستوريزه 100 گرم

 

اين محصول متعلق به يك برند محبوب و برتر است كه سالهاست در خانه همه ايرانيان ديده مي شود. در فرهنگ ايراني كره بيشتر در وعده صبحانه با پنير يا مربا سرو مي شود و در آشپزي نيز استفاده مي شود.

 

كره سرشار از منبع است و مي تواند انرژي لازم براي شروع يك روز جديد را به شما بدهد. كره پاستوريزه 100 گرمي كلم پيچ يكي از قديمي ترين محصولات اين برند است و به دليل وجود ويتامين هاي A، D و E به يك محصول لبني با ارزش تبديل مي شود.

 

1 عدد موز به وزن 200 گرم (تقريباً 6 عدد)

 

موز ميوه‌اي است كه سال‌ها در سفره‌هاي عيد يكي از خوراكي‌هاي اصلي ميوه بوده است. اين ميوه استوايي به قدري مغذي است كه به عنوان غذاي اصلي نيز مصرف مي شود. اين ميوه جزء مهمي در انواع دسرها و كيك ها است.

 

پوست اين ميوه خوشمزه بسيار آسان است و به همين دليل به ميوه مورد علاقه كودكان تبديل مي شود. مصرف موز را مي توان كاهش داد و براي كساني كه مشكل دارند انتخاب خوبي است.

 

موز همچنين منبع غني كربوهيدرات است و انرژي لازم براي فعاليت هاي مختلف را تامين مي كند. همه اين ويژگي ها و تخفيف هاي خوب اين محصول باعث مي شود كه موز در بين محصولات فروخته شده توسط اسنپ ماركت قرار گيرد و طرفداران خود را پيدا كند.

 

سيب زميني 1.5 ± 100 گرم تعداد تقريبي 6 عدد

 

پختن آن غيرممكن است و به سيب زميني نياز داريد. سيب زميني يكي از محصولات مورد نياز هر آشپزخانه است و در بسياري از غذاها يافت مي شود. Potatoes 1.5 Potatoes يكي از 10 محصول پرفروش اسنپ ماركت است.

 

مزاياي زمين اپل مي تواند چندين صفحه از آن را بنويسد. سيب زميني منبع ويتامين هاي B6 و C است. اين محصول به دليل داشتن فيبر و پتاسيم بالا به كاهش فشار خون كمك مي كند. سيب زميني علاوه بر خواص تغذيه اي مختلف، براي پوست نيز بسيار مفيد است و برش هاي سيب زميني روي صورت مي تواند سياهي دور چشم را كاهش دهد.

 

با خريد سيب زميني از اسنپ ماركت، مي توانيد با يك فلش نشان دهيد كه مي توانيد نه-سه را نشان دهيد. از خواص تغذيه‌اي آن استفاده كنيد، سلامتي را به پوست خود بازگردانيد و در نهايت آن را در خارج از اين محصول ارزان‌تر كنيد.

 

گوجه فرنگي 500 گرم

 

املت جمعه ها بدون گوجه امكان پذير نيست. گوجه فرنگي نيز مانند سيب زميني يكي از موارد ضروري در آشپزخانه است. گوجه فرنگي كه سرشار از مواد غذايي است حاوي مواد معدني زيادي مانند پتاسيم، منگنز، منيزيم، مس و فسفر است.

 

گوجه فرنگي مي تواند فشار خون را كاهش دهد و به دليل داشتن فيبر زياد، مي تواند درمان كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۰:۴۰ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

گيربكس صنعتي چيست؟

گيربكس صنعتي چيست؟

 

گيربكس خودرو به راننده اين امكان را مي دهد كه در شرايط مختلف خودرو را با سرعت هاي مختلف كنترل كند.

گيربكس چيست؟ به گزارش گروه وبگردي خبرگزاري صدا و سيما ، هر خودرويي براي حركت به يك مولد برق و يك فرستنده نياز دارد. در آن موتور يا پيشرانه نيرو توليد مي كند. فرستنده سيستمي متشكل از قسمت هاي مختلف است كه عمل انتقال نيرو را با هم و پيوسته انجام مي دهد. در واقع پيشرانه توليد شده بايد توسط يك سيستم انتقال نيرو به چرخ ها منتقل شود.

 

    گيربكس صنعتي خودرو به راننده اين امكان را مي دهد كه در شرايط مختلف خودرو را با سرعت هاي مختلف كنترل كند.

 

سه جزء اصلي اين گيربكس كلاچ، گيربكس و ديفرانسيل است كه در اين ميان گيربكس از اهميت ويژه اي برخوردار است. به گيربكس گيربكس نيز مي گويند. اين قسمت از خودرو مي تواند به عنوان موتور يا مولد برق باشد. تعميرات آن نياز به تخصص بالاتري دارد و توجه به حفظ سلامت آن از اولويت هاي نگهداري صحيح خودرو مي باشد. مي خواهيم اين قسمت پيچيده و مهم را به تفصيل بررسي كنيم و به نحوه عملكرد و انواع آن اشاره كنيم. با ما بمان.

 

گيربكس چيست و چه وظايفي دارد؟

گيربكس چيست؟

 

گشتاور خروجي در صورت نياز خودرو توسط موتور به چرخ ها منتقل مي شود. وظيفه كنترل و تنظيم اين قدرت با گيربكس يا گيربكس خودرو است. در واقع گيربكس اين امكان را به راننده مي دهد كه در موقعيت هاي مختلف با سرعت هاي مختلف خودرو را كنترل كند. اهميت اين قطعه در اين است كه هر موتور قادر به توليد مقدار مشخصي قدرت و گشتاور است. اما از طريق گيربكس مي توانم بدون افزايش دور موتور و گشتاور به سرعت مورد نظر برسم. در كنار اين وظيفه مهم، گيربكس كارهاي ديگري را نيز با درجات مختلف انجام مي دهد. مانند:

 

پيشروي از سرعت هاي ناخواسته: با كمك گيربكس مي توان در شيب ها و شرايط جاده اي كه امكان انحراف از سرعت كنترلي وجود دارد، خودرو را به طور كامل در اختيار راننده قرار داد.

 

تنظيم جهت خودرو: با كمك گيربكس مي توان جهت خودرو را به جلو و عقب كنترل كرد و خودرو را برعكس كرد.

 

كاركردن موتور بدون حركت خودرو: گاهي لازم است موتور خودرو فعال باشد اما حركتي صورت نمي گيرد. با كمك گيربكس مي توان نيروي موتور را به چرخ ها منتقل كرد و اين امكان را فراهم كرد.

 

اجزاي گيربكس و نحوه عملكرد آن

گيربكس چيست؟

 

گيربكس ها همان اندازه هستند كه از چندين قسمت توليد مي شوند. مهمترين قسمت يك گيربكس چرخ دنده هاي آن است كه در انواع گيربكس ها در اشكال و مواد مختلف استفاده مي شود. در ساختمان گيربكس تعداد زيادي دنده روي هم چيده شده و بسته به فعاليت هر كدام ميزان قدرت و گشتاور انتقالي از موتور به چرخ ها مشخص مي شود. هر دنده نشان دهنده يكي از دنده هاي روي دسته دنده (سرعت دنده) داخل كابين است.

 

وجود اين دنده ها در انواع گيربكس ها ثابت است اما نوع و تعداد آنها متفاوت است. اگر مي‌خواهيد دنده‌ها را داخل گيربكس داشته باشيد، مي‌توانيد دنده‌هاي مختلف دوچرخه را تصور كنيد كه احتمالاً بيشتر آن‌ها را ديده‌ايد. ساير اجزاي سيستم گيربكس كه كمتر رايج هستند عبارتند از:

 

پوسته گيربكس

اين قسمت از چدن ساخته شده و شامل چرخ دنده ها، بلبرينگ گيربكس و محور مي باشد.

 

محور ورودي يا هاب كلاچ

اين محور كه به شفت كلاچ نيز معروف است، چيزي است كه گيربكس را به حركت در مي آورد. اين مجموعه به صورت يك تكه به چرخ دنده هاي موجود در قسمت ورودي پوسته گيربكس متصل شده و از طريق كلاچ به موتور خودرو متصل مي شود.

 

شفت رابط يا سازمان زير

اين وظيفه محوري وظيفه تبديل گشتاور از محور محرك به محور محرك را بر عهده دارد. پارچه ريسي دارد كه با پارچه است. چرخ دنده اوليه اين شفت با چرخ دنده هاي محور محرك درگير مي شود و به همين ترتيب و بدون تغيير مقدار آن به شفت خروجي از سرعت ورودي توليد شده توسط موتور خارج مي شود. چرخ دنده هاي اين شفت در اندازه هاي مختلف هستند.

 

شفت خروجي يا شفت اصلي

اين محيط كه توسط چرخ دنده ها و ياتاقان ها به محورهاي محرك متصل مي شود در گيربكس تبديل شده و به سمت گيربكس يا ديفرانسيل هدايت مي شود. چرخ دنده ها نيز در اين محور انجام شده است، اما نه به طور كلي. در واقع چرخ دنده هاي روي اين محورها كه قطرهاي مختلفي نيز دارند به كمك بلبرينگ روي آن مي چرخند. حركت اين چرخ دنده ها با درگيري آنها با چرخ دنده هاي محور مياني امكان پذير مي شود.

 

بلبرينگ يا بلبرينگ گيربكس

كه به آن دنده هماهنگ كننده نيز مي گويند در لايه هاي داخلي دندانه دار ساخته مي شود و با سر خوردن به سمت چرخ دنده مورد نظر با آن جدا شده و باعث فعاليت آن مي شود.

 

اهرم دنده

اين قسمت بيروني ترين قسمت سيستم گيربكس است. دسته دنده كه در برخي خودروهاي داراي گيربكس اتوماتيك به طور كامل حذف مي شود، عموماً مسير H شكل را براي تعويض دنده در جعبه دنده طي مي كند. كنترل اين دسته اهرمي ممكن است خودكار يا در دست دستگاه باشد.

 

نقاط عطف

شفت رابط بين اهرم دنده و شفت و راننده است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۰۳ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

چگونه خانه خود را سبز كنيم؟

چگونه خانه خود را سبز كنيم؟

وسايل موردنياز براي داشتن يك خانه سبز: قلم‌مو و فرچه رنگ، سطل، تينر، مقداري زيادي رنگ سبز و دست نگه‌داريد. شوخي كردم! اگر فكر مي‌كنيد قرار است به شما ياد دهم قلم‌مو به دست گرفته و خانه را به رنگ سبز نقاشي كنيد، سخت در اشتباهيد. در اين مطلب نه از رنگ و تينر و قلم‌مو خبري هست و نه از نقاشي!

m3_x40.jpg

 

هدف اين مطلب چيست؟

هدف اين مقاله آشنا كردن شما با سبك جديدي از طراحي دكوراسيون داخلي به نام طراحي داخلي سبز است. طراحي داخلي سبز، معماري سبز يا معماري پايدار يك سبك طبيعت‌گرايانه محسوب مي‌شود. اين سبك طراحي كه به آن طراحي بيوفيليك هم مي‌گوييم، خانه‌ي شمارا به مكاني آرامش‌بخش و صميمي تبديل مي‌كند. همچنين مزاياي ديگري هم دارد كه در ادامه خواهيد ديد.

در اين مطلب قرار است كه كمي درباره‌ي طراحي داخلي سبز ياد بگيريم. با المان‌هاي معماري سبز آشنا شويم و بفهميم كه چگونه مي‌توانيم با كمترين دردسر يك خانه سبز داشته باشيم. در اين مقاله مي‌خواهم به شما بگويم كه:

"اگر روياي زندگي در دل طبيعت، در جوار گياهان و در محيطي سرسبز داريد، روي‌اي‌تان آن‌قدرها هم دور نيست."

 من به شما ياد مي‌دهم كه چگونه به ساده‌ترين شكل ممكن طبيعت را به دل خانه خود بياوريد. براي گرفتن كلي ايده سبز تا انتها با من همراه باشيد.

خانه سبز كجاست؟

 

 

خانه سبز هركجا مي‌تواند باشد. مثلاً خانه‌ي من؛ يا خانه شما، حتي خانه دوست‌تان! منظورم از خانه سبز خانه‌اي است كه به‌وسيله‌ي گياهان و عناصر طراحي داخلي سبز احاطه‌شده. يك خانه سبز نه‌تنها مكاني مناسب براي زندگي خانواده است، كه جايي مناسب براي گياهان هم بايد باشد. درواقع قرار نيست به‌تنهايي در خانه سبز زندگي كنيد چراكه هم‌خانه‌هاي مهرباني در كنار شما زندگي مي‌كنند.

خانه سبز مي‌تواند يك خانه استاندارد باشد. يعني در ساخت آن از مواد آلوده‌كننده محيط‌زيست يا مواد غيرقابل بازيافت استفاده نشده باشد. در علم معماري سبز براي افزايش سرانه فضاي سبز شهري، راه‌هاي خوبي وجود دارد. مثلاً محوطه‌سازي در فضاهاي غيرقابل استفاده و مطرود مثل تراس، پشت‌بام، ديوار و سقف منازل. رعايت اين موارد در ساخت و طراحي دكوراسيون يك خانه مي‌تواند آن را به يك خانه سبز واقعي تبديل كند.

چرا طراحي فضاي سبز داخلي؟

در معماري شاخه‌اي جذاب به نام دكوراسيون داخلي سبز داريم. اين سبك خصوصاً در بين خانواده‌هاي جوان موردتوجه و استقبال قرارگرفته و معماري پايدار هم گفته مي‌شود. آلودگي هواي شهرها ما را مجبور كرده كمي سبك زندگي خود را تغيير دهيم. به همين دليل بعضي خانواده‌ها از شهرهاي بزرگ كوچ كرده و به حاشيه شهر، شهرهاي كوچك يا مناطق روستايي نقل‌مكان مي‌كنند. عده‌ي ديگر هم تلاش مي‌كنند با كمك طراحي فضاي سبز داخلي، كيفيت زندگي‌شان را بالا ببرند.

طراحي داخلي سبز مي‌گويد كه تمام عناصر، چيدمان و ابزارها بايد با طبيعت سازگار باشند. مثلاً استفاده از نور طبيعي در يك خانه سبز بسيار ضرورت دارد. استفاده از گياهان، عناصر چوبي و قابل بازيافت هم بخش ديگري از قوانين معماري سبز است. معماران سبز تلاش مي‌كنند كه فوايد و مزاياي طراحي فضاي سبز داخلي را براي مردم توضيح دهند. ازآنجاكه مسئله محيط‌زيست يك مسئله عمومي است، بايد با مشاركت همه ما حل شود.

مزاياي داشتن يك خانه سبز چيست؟

 

بعضي اعتقاد دارند هدف نهايي معماري سبز پايداري ساختمان است. اما من فكر مي‌كنم نه‌تنها پايداري ساختمان، كه پايداري و بقاء ما هم از اهداف معماري سبز است. يعني اينكه ساختمان به شكلي طراحي شود كه هم نيازهاي خودش و هم احتياجات ساكنانش را برطرف كند. درك اين مسئله در حال حاضر كمي مشكل است. اما در آينده? نه‌چندان دورودراز ساختمان‌هاي سبز جايگزين خانه‌هاي فعلي مي‌شوند. طراحي خانه سبز هم براي صاحب‌خانه و هم محيط‌زيست نتايج مثبتي به همراه دارد. در ادامه تعدادي از مزاياي داشتن يك خانه سبز را مي‌بينيد:

  • سازگاري و حفظ محيط‌زيست
  • بهبود كيفيت هوا
  • افزايش انرژي و كاهش علائم افسردگي
  • افزايش خلاقيت
  • تعديل دما
  • ايجاد عايق صوتي
  • كاهش اتلاف انرژي
  • افزايش اميد به زندگي

راهكارهايي براي داشتن يك خانه سبز

  • گل و گلدان

بدون گل‌ها و گياهان خانه سبز هيچ معنايي ندارد. يا بهتر بگويم داشتن يك خانه سبز باوجود گياهان در محيط خانه معنا پيدا مي‌كند. در طراحي فضاي سبز داخلي مي‌توانيد از انواع گلدان و فلاورباكس كمك بگيريد. گياه موردعلاقه‌تان را انتخاب كنيد و در گلدان بكاريد. يك گوشه دنج و نورگير براي آن پيدا كنيد. از اين به بعد فقط بايد مراقب آب و غذاي هم‌خانه جديدتان باشيد. در انتخاب گياه مطمئن شويد كه شرايط كافي براي نگه‌داري از آن را داريد. چون بعضي گياهان در فضا خانه زود پژمرده مي‌شوند. به نظر من گياهان آپارتماني و انواع بونساي انتخاب خوبي هستند.

  • ديوار سبز

جز كوبيدن قاب عكس, تابلو، ساعت و مجسمه چه كار بهتري با يك ديوار مي‌شود كرد؟ حقيقت اين است كه ديوارها بيشتر از هر بخش ديگري از ساختمان به ما براي انجام كارهاي خلاقانه فضا مي‌دهند. اين مساحت زياد اكثر وقت‌ها خالي و بي‌استفاده مي‌ماند. با ايجاد ديوار سبز با يك تير دو نشان مي‌زنيد. اول اينكه از حجم سادگي و خلوت ديوار كم مي‌كنيد و دوم اينكه يك فضاي سبز عمودي ايجاد مي‌كنيد.

ديوار سبز انواع مختلفي دارد كه با توجه به بودجه و كاربرد آن مي‌توانيد يكي را انتخاب كنيد. من ديوار سبز خزه‌اي را براي ساخت يك قاب يا حتي پوشاندن كل ديوار پيشنهاد مي‌كنم.

  • حوض و آب‌نما

براي داشتن حوض و آب‌نما لازم نيست حتماً حياط داشته باشيد. نمونه‌هاي جمع‌وجوري‌تري هم براي استفاده در منازل ويلايي و آپارتماني وجود دارد. صداي جريان يافتن آب در فضاي خانه حال همه را خوب مي‌كند. مي‌توانيد بخشي از خانه را به اين المان‌ها اختصاص دهيد. بد نيست گلدان‌هايتان را هم در نزديكي حوض و آب‌نما بچينيد تا آن‌ها هم حس كنند در خانه هستند.

  • تراس سبز

اگر در خانه خود بالكن، تراس يا بهارخواب داريد جاي خوشحالي است. چون يكي از راهكارهاي من براي داشتن يك گوشه سبز در خانه، ايجاد فضاي سبز در تراس منزل است. تراس سبز را مي‌توانيد خودتان بسازيد يا اينكه از متخصص كمك بگيريد. مي‌توانيد كف آن را با چمن بپوشانيد يا از انواع گلدان و گياهان رونده استفاده كنيد. تراس شما ارتباط مستقيمي با فضاي بيرون دارد. با ساخت يك تراس سبز هم خودتان از آن بهره مي‌بريد و هم همسايه‌هايتان.

  • يك شركت طراح فضاي سبز

قرار نيست كه همه كارها را به‌تنهايي انجام دهيد. اگر قصد انجام تغييرات اساسي داريد، از يك شركت طراح و مجري فضاي سبز مشاوره بگيريد. معمولاً اين شركت‌ها با توجه به بودجه و شرايط خانه‌ي شما، پيشنهاد‌هاي خوبي ارائه مي‌كنند. پس در اينترنت جستجو كرده و يك شركت متخصص در معماري سبز را پيدا كنيد.

مرور آنچه گفتيم

به انتهاي اين مطلب رسيديم. درباره خانه سبز و ويژگي‌هاي خاص آن خيلي صحبت كرديم. از اهداف، چيستي، چرايي و حتي درباره مزاياي داشتن خانه سبز گفتيم. اميدواريم اين مطلب براي شما جذاب بوده باشد. اگر شما هم ايده سبزي براي داشتن يك خانه سبز داريد با ما به اشتراك بگذاريد. ما در شركت ايده سبز ايده‌هاي سبز شمارا به واقعيت تبديل مي‌كنيم.

منبع: فروشگاه آريانا بهشت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۹:۲۹ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

معرفي انواع هارد با رابط SATA3

معرفي بهترين دوربين مداربسته ضد آب

محل نصب دوربين هاي مداربسته از اهميت بالايي برخوردار مي باشد، در صورتي كه دوربين در محيط بيروني (Outdoor) نصب گردد، بايد داراي قابليت ضدآبي باشد . در اين مقاله به بحث و بررسي انواع دوربين هاي مداربسته ي ضد آب خواهيم پرداخت .

 

دوربين هاي مداربسته از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دو دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از :

?- دوربين هاي معمولي و غير ضد آب

?- دوربين هاي ضد آب

دسته اول : دوربين هاي معمولي و غير ضد آب

 موارد استفاده از اين مدل دوربين هاي مداربسته، فضاي داخل و فضاي عاري از گرد و غبار و آب مي باشد

ضد آب بودن دوربين ها، مي تواند باعث طول عمر بيشتر دوربين ها در محيط هاي در معرض برف و باران و حتي گرد و غبار باشد .

 

حتما بخوانيد: درجه حفاظتي ذكر شده در مشخصات دوربين

دسته دوم : دوربين هاي مداربسته ضد آب

 اين گروه از نظر مقدار مقاومت در برابر نفوذ آب با استاندارد IP ، عرضه و قابل شناسايي مي باشند

 بيشتر دوربين هاي مداربسته ضد آب در گروه مقاومتي IP66 و IP67 قرار دارند كه در اين مقاله به اين دو استاندارد در پرداخته خواهد شد.

همه دوربين هاي مداربسته ضد آب در برابر گرد و غبار كاملا مقاوم هستند، ولي در مقابل نفوذ آب داراي شرايط متفاوتي مي باشند

به عنوان مثال دوربين هاي مداربسته ضد آب با استاندارد IP66 در برابر فشار آب پاشي شديد مقاوم است و آب به داخل آن نفوذ نخواهد كرد، درحاليكه دوربين مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 توانايي قوطه ور شدن در آب تا عمق يك متر و به مدت ?? دقيقه را دارد

 

آيا همه دوربين هاي مداربسته ضد آب فلزي هستند ؟

 نه لزوما، دوربين هاي مداربسته اي نيز وجود دارند كه با وجود جنس بدنه پلاستيكي، اما كليه استاندارد هاي ضد آب بودن را دارا مي باشند و با خيال راحت مي توان در محيط بيرون، از اين دوربين ها استفاده نمود، همچنين اين دوربين ها از قيمت پايين تري برخوردار هستند .

براي مثال مي توان به دوربين مداربسته مدل HXP222 اشاره كرد.

دانستي هاي دوربين هاي مداربسته

 بهترين دوربين هاي مداربسته ضد آب

دوربين هاي مداربسته ضد آب براي عملكرد صحيح بايد تحت استاندارد هاي علمي و عملي در كارخانجات معتبر ساخته شوند  چرا كه در اين گونه كارخانه ها عمليات كنترل كيفيت بسيار سختگيرانه اي بر روي دوربين هاي مدار بسته انجام مي گيرد كه اين پروسه ها در شركت هاي متفرقه قابل انجام نمي باشد .

 

موارد استفاده دوربين مداربسته ضد آب كدامند ؟

 دوربين هاي مداربسته ضد آب كه محل نصبشان در بيرون ساختمان ها مي باشد و احتمال ريزش باران و آب بر روي آن ها وجود دارد ، جهت نظارت و كنترل و پيشگيري از جُرم استفاده مي شوند

در محيط بيرون اگر دوربين مداربسته نصب شده ضد آب نباشد ، ريسك بسيار بالايي را متحمل مي شود چرا كه با اولين بارش باران، دوربين، دچار اشكال مي شود و از كار مي افتد .

 

آيا دوربين هاي مداربسته ضد آب در محيط داخلي نيز كاربرد دارند ؟

بله، پيشنهاد نگارنده نيز همين موضوع مي باشد چرا كه دوربين هاي مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجي نيز مقاوم بوده و طول عمر بالاتري را خواهند داشت .

 

مناسب ترين محل براي نصب دوربين هاي مداربسته ضد آب كجا مي باشد؟

هر جايي كه در فضايي بيروني و داخلي كه نياز به نظارت تصويري دارد را مي توان توسط دوربين هاي مداربسته داراي استاندارد ضد آب پوشش داد

نتيجه گيري

دوربين هاي مداربسته در مقابل عوامل جوّي، نظير باد ، باران ، تگرگ و برف مقاوم هستند حتي تا حدودي در مقابل فشار و ضربه نيز مقاوم ترند ، پس با خيال راحت دوربين هاي مداربسته ضد آب را در هر مكاني نصب كنيد .

  1. بهترين دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته چيست؟
  3. تجهيزات دوربين مداربسته
  4. انواع دوربين مدار بسته

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۲:۴۷ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)