عزيزمي عزيزمي .

عزيزمي

دلبستگي در روابط زناشويي راهكارهاي درماني دلبستگي مخرب

دلبستگي در روابط زناشويي راهكارهاي درماني دلبستگي مخرب

خانواده محل ارضاي نيازهاي مختلف جسماني، عقلاني و عاطفي است و داشتن آگاهي از نيازهاي زيستي، رواني، عاطفي و شناخت چگونگي ارضاي آن‌ها و مجهز شدن به فنون شناخت تمايلات زيستي، رواني و عاطفي، ضرورتي انكارناپذيـر است. رضايـت  يك فرد از زندگي زناشويي به معني رضايت وي از خانواده محسوب مي‌شود و

رضايت از زندگي

 رضايت از خانواده به‌منزله‌ي رضايت از زندگي بوده و درنتيجه تسهيل در امر رشد، تعالي و پيشرفت مادي و معنوي جامعه خواهد بود (روهلمن، گالوس و دورتسچي. در اين ميان، بي‌وفايي و خيانت زناشويي بيشترين آسيب را به رابطه‌ي همسران وارد مي‌كند و حتي مي‌تواند رابطه را نابود كند. بر اين اساس متغيرهاي مختلفي مي‌توانند زمينه‌ساز خيانت زناشويي در زوجين باشند.

نظريه بالبي

 بر اساس نظريه بالبي، دسترسي‌پذيريو پاسخگويي را به‌عنوان رفتارهاي كليدي در روابط توصيف مي‌كند كه حالت امنيت و يا اضطراب و پريشاني فرد را به ميزان زيادي تعيين مي‌كنند. پيوندهاي قوي دل‌بستگي به شكل‌گيري پناهگاهي امن و ايمن در برابر اثرات استرس و ترديد كمك مي‌كنند و اطمينان لازم براي خطر‌پذيري، يادگيري و سازگاري با خود، ديگران و دنيا را در فرد به وجود مي‌آورند.

دسترسي‌پذيري و پاسخگويي، رفتارهاي قابل‌اندازه‌گيري و كليدي در روابط هستند كه وضعيت دل‌بستگي، اضطراب و يا پريشاني رابطه‌ي زناشويي را به ميزان زيادي تعيين مي‌كنند. اگر دسترسي‌پذيري، پاسخگويي و همدم‌طلبي در زوجين به حدي باشد كه نيازهاي زناشويي زوجين را برآورده كند،

احتمال نگرش مثبت

احتمال نگرش مثبت به روابط خيانت‌آميز زناشويي پايين مي‌آيد. اين نشان‌دهنده‌ي آن است كه رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي نقش مهمي در پيشگيري در خيانت زناشويي زوجين و تقويت بنيان خانواده دارد. يكي ديگر از پيش‌بيني‌كننده‌هاي نگرش به خيانت زناشويي مي‌تواند كيفيت روابط زناشويي زوجين باشد. كيفيت روابط زناشويي به‌عنوان ميزان توافق نسبي زن و شوهر درباره موضوعات مهمي چون همكاري در كارها و فعاليت‌هاي مشترك و ابراز محبت به يكديگر تعريف شده است

كيفيت روابط زناشويي

كيفيت روابط زناشويي شامل سه مؤلفه‌ي توافق زناشويي، خرسندي زناشويي و انسجام زناشويي است و نتيجه شيوه‌هايي بوده كه افراد متأهل به‌طور نظام‌مند خود را به اين مثلث سازماندهي مي‌كنند. بر اساس نظريه‌ي فينچام و برادبوري كيفيت روابط زناشويي و ميزان شادماني تابع نحوه‌ي تعامل زن و شوهر و شيوه‌هاي مقابله آن‌ها با موقعيت‌هاي تنش‌زاي زندگي است. كيفيت روابط زناشويي كه يك جنبه‌ي مهم از زندگي خانوادگي است، سلامت و بهزيستي افراد را شكل مي‏دهد و با سلامت جسماني و روان‌شناختي زوجين همبستگي بالايي دارد و بيانگر سلامت، بهزيستي و ثبات در ازدواج است. كيفيت زناشويي را عاملي اصلي مي‌دانند كه نقش به سزايي در موفقيت و يا شكست ازدواج دارد. افزون بر رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي، كيفيت روابط زناشويي يكي ديگر از متغيرهاي تعيين‌كننده نگرش به خيانت زناشويي مي‏توان به سبك‌هاي دل‌بستگي اشاره كرد.

دوسوگراي اضطرابي و دل‌بستگي

 سبك‌هاي دل‌بستگي اشاره به سبك ايمن، ناايمن دوسوگراي اضطرابي و دل‌بستگي ناايمن اجتنابي دارد كه به‌عنوان يك رابطه با شخص ديگري است كه به‌عنوان پناهگاهي امن در زمان پريشاني و پايگاه امني براي توصيف جهان فرد است

با توجه به آنچه گفته شد، هرچند خيانت زناشويي در اغلب كشورها، حجم وسيعي از تحقيقات را به خود اختصاص داده است اما شرايط خاص فرهنگي، مذهبي و اجتماعي در ايران مانع از انجام مطالعات كافي و جامع در اين زمينه شده است. درنهايت اينكه با توجه به افزايش نرخ بروز روابط فرازناشويي و نگرش مثبت به پديده خيانت زناشويي در جوامع مختلف ازجمله ايران،

بافت فرهنگي و مذهبي ايران

 ضروري است اين تجربه در بافت فرهنگي و مذهبي ايران مورد شناسايي و تبيين قرار گيرد تا بتوان راهكارهاي متناسب و بومي‌شده‌اي ارائه داد كه هم در پيشگيري از اين مسئله مؤثر واقع شود و هم درمانگران بتوانند با همدلي و درك بيشتر، چنين مراجعاني را ياري دهند. لذا بر اساس آنچه گفته شد، در اين پژوهش به بررسي اين سؤال پرداخته شده است كه آيا نگرش به خيانت زناشويي بر اساس رفتار دل‌بستگي در روابط زناشويي، كيفيت روابط زناشويي و سبك‌هاي دل‌بستگي در زنان متأهل پيش‌بيني مي‌شود؟

 

ويژگي هاي دلبستگي هاي ناسالم

علائم كلي دلبستگي ناسالم عبارتند از:

 

استفاده از رابطه، شي يا شغل براي تعريف ارزشمندي خود.

تكيه بر ديگران براي تاييد.

تصور اينكه زندگي بدون شخص مقابل يا بدون يك شيء خاص، براي شما ممكن نخواهد بود.

ناديده گرفتن نيازهاي اساسي خود براي اولويت دادن به ديگران.

دلبستگي اضطرابي

هنگامي كه سبك دلبستگي اضطرابي ايجاد كرده ايد، ممكن است اين علائم را در روابط نشان دهيد:

 

احساس نياز

تمايلات به هم وابستگي

تمايل به رفتار حسادت گونه

مشكل در مديريت زمان تنهايي يا نبودن در يك رابطه عاطفي

احساس بي لياقتي براي دوست داشته شدن

ترس از رها شدن عاطفي و فيزيكي

مشكل در اعتماد كردن به ديگران

دائماً به دنبال دريافت اطمينان از ديگران و تأييد گرفتن از آنها

دلبستگي هاي اجتنابي

وقتي يك دلبستگي اجتنابي داريد، اين علائم را در روابط نشان خواهيد داد:

 

ترس از صميميت

فقدان هيجان عاطفي

مشكل در ايجاد روابط جديد يا حفظ پايداري آن

تكيه بر خود و باور اينكه به محبت يا حمايت كسي نياز نداريد

مشكل در بيان احساسات

https://v.ht/Csq1

https://cutt.ly/cJA7ftz

 

https://coub.com/lilalewis8

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/c31f0ed2-b3a5-4014-8c33-12a5a4194204/Lila-L

https://seekingalpha.com/user/56535212/comments

https://justpaste.it/94fyp

https://www.atlasobscura.com/users/lilalewis8

https://trello.com/lilalewis8

https://www.diigo.com/user/lilalewis8

https://www.blogtalkradio.com/lilalewis8

https://www.viki.com/users/lilalewis8_232/about

https://visual.ly/users/lilalewis8/portfolio

https://audiomack.com/lilalewis8

http://www.wikidot.com/user:info/lila-lewis

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۹:۵۴ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

قيمت ميلگرد چگونه محاسبه مي‌شود؟

از ميلگردها در پروژه‌هاي ساختماني به منظور افزايش استحكام بتن در برابر نيروهاي كششي، برشي و خمشي استفاده مي‌شود چرا كه بتن خود به تنهايي به دليل كشساني نبودن در برابر زلزله، لرزش و ضربات مقاومت لازم را نخواهد داشت.اما قيمت اين مقطع فولادي پرمصرف را چگونه مي‌توان محاسبه كرد؟ چه فاكتورهايي در تعيين قيمت ميلگرد نقش دارند؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

محاسبه نرخ ميلگرد

وزن ميلگرد تابع مشخصاتي چون سايز، نوع ، كارخانه‌ي سازنده و … است. از طرفي در محاسبه قيمت نهايي بايد قيمت روز اين مقطع فولادي را نيز در نظر داشت. در ادامه اين مقاله تك تك عواملي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ اين مقطع فولادي تأثير گذارند را بررسي خواهيم كرد:

محاسبه وزن ميلگرد

براي محاسبه‌ي وزن يك ميلگرد بايد فاكتورهاي چون قطر و سايز آن را در نظر بگيريد. از آنجايي كه اطلاع از وزن اين مقطع فولادي براي خريد و فروش و استفاده از آن در پروژه‌ها بسيار موردنياز است فرمول‌هايي براي اين كار تعريف شده است. شما مي‌توانيد براي اطلاع از وزن ميلگرد مورد نظر خود به يكي از روش‌ها زير اقدام كنيد:

?- در صورتي كه نياز به محاسبه‌ي بسيار دقيق نداريد، و اطلاع از حدود وزن براي شما كافي‌است مي‌توانيد از فرمول زير استفاده كنيد.

در اين فرمول به صورت تقريبي براي هر متر مربع ?? تا ?? كيلوگرم وزن ميلگرد در نظر گرفته مي‌شود.

?- در صورتي كه نياز به محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد داريد بايد از فرمول زير استفاده كنيد. در اين فرمول وزن به صورت حدودي در نظر گرفته نمي‌شود بلكه با استفاده از جدول ليستوفر و جدول اشتال وزني به صورت دقيق و مشخص تعيين شده و در آن جايگذاري مي‌شود:

روش محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد:

براي مثال: وزن يك شاخه ?? متري ميلگرد ?? با فرمول اين چنين محاسبه مي‌شود:

?- فرمول ديگري كه مي‌توان براساس آن وزن هر شاخه را به صورت دقيق محاسبه كرد، فرمول زير است:

وزن نهايي = (شعاع (ميليمتر) * شعاع (ميليمتر) * ???? * ???? / ????) * طول

(ميليمتر)عدد ??? در فرمول بالا وزن مخصوص فولاد است.

?- اگر از گريد و سايز محصول خود اطلاع داريد، مي‌توانيد به جدول اشتال وزني و يا جدول ليستوفر مراجعه كرده و وزن يك متر را مشاهده نماييد.

?- هر كارخانه توليد كننده نيز جدول وزني براي توليدات خود تدوين مي‌كند كه مي‌توانيد به آن مراجعه كرده و وزن ميلگرد خود را براساس مشخصات در آن بيابيد.

كارخانه سازنده:

يكي ديگر از عواملي كه در تعيين قيمت اين مقطع فولادي نقش دارد، برند كارخانه توليدي است. در ميان كارخانجات توليدي در ايران، محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان از كيفيت بالاتري برخوردار هستند. كيفيت بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان موجب شده است كه ميزان تقاضاي ميلگرد اين كارخانه در بازار بالاتر باشد و در نتيجه قيمت آن را افزايش دهد.
علاوه بر كيفيت، آلياژي كه هر كارخانه براي توليد خود انتخاب كرده و به كار مي‌گيرد، نيز متقاوت است. آلياژهاي مختلف ممكن است در يك سايز يكسان وزن‌هاي متفاوتي را به آن بدهد.
قطر اسمي كارخانجات مختلف نيز ممكن است ? تا ? ميليمتر با مقدار مشخص شده در استاندارد اختلاف داشته باشد و همين ? تا ? ميليمتر اختلاف، وزن اين مقطع فولادي را به اندازه‌ي قابل مشاهده‌ي دستخوش تغييرات خواهد كرد.
جهت اطلاع از قيمت ميلگرد توليد شده در كارخانجات مطرح داخلي مي‌توانيد با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

نرخ روز ميلگرد :

عامل مهم ديگري كه قيمت اين مقطع فولادي را تعيين مي‌كند قيمت و نرخ روز ميلگرد است. قيمت روز انواع محصولات فولادي متأثر از نرخ پايه بازار آهن و فولاد كشور تغيير مي‌كند.
قيمت روز شمش فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه، نسبت عرضه و تقاضاي موجود در بازار، قيمت جهاني فولاد، قيمت روز انرژي، سياست‌هاي داخلي، سياست‌هاي كشورهاي خارجي، تورم و … تعيين مي‌شود و بر تك تك محصولات فولادي اثر مي‌گذارد. شما مي‌توانيد جهت اطلاع از آخرين قيمت‌ انواع مقاطع فولادي در بازار با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

تهيه مقاطع فولادي با بهترين قيمت

براي خريد ميلگرد بهتر است به سراغ مراكز معتبر و با سابقه برويد. چرا كه چنين مراكزي به دليل ارتباط مستمر با كارخانجات از قيمت روز محصولات فولادي مرتباً و به طور دقيق اطلاع پيدا مي‌كنند. همچنين اين مراكز به دليل ارتباط مستقيم با كارخانجات توليدي، قيمت‌هاي مناسبتري را به شما پيشنهاد خواهند دارد.
يكي از بزرگترين و معتبرترين مراكز فروش مقاطع فولادي، آراد آهن است. بازرگاني آرادآهن با بيش از دو دهه سابقه محصولات فولادي توليد شده توسط كارخانجات مطرح داخلي را با بهترين قيمت ممكن به دست مشتريان خود در هر نقطه از كشور مي‌رساند.
جهت اطلاع از شرايط ويژه فروش انواع مقاطع فولادي در بازرگاني آراد آهن با شماره‌ي: ?????-??? تماس حاصل فرماييد.

منبع : آمازينگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۶:۳۷ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

انواع روش‌هاي پيكرتراشي

انواع روش‌هاي پيكرتراشي

پيكرتراشي چيست؟

پيكرتراشي، طيف گسترده‌اي از روش‌هاي پزشكي را در بر مي‌گيرد كه اهداف زير را دنبال مي‌كنند:

  • كم كردن چربي‌هاي نواحي خاصي از بدن
  • تغيير شكل بدن براي رسيدن به ظاهري لاغرتر، زيباتر و متناسب‌تر

تكنيك‌هاي مختلفي براي پيكر تراشي وجود دارد برخي از آن‌ها روش‌هاي جراحي و برخي ديگر روش‌هاي غيرجراحي را شامل مي‌شوند. پزشك تشخيص مي‌دهد كدام‌يك از اين تكنيك‌ها مناسب بيمار است. در ادامه با اين روش‌ها آشنا خواهيم شد.

 

ليپوست چيست؟

ليپوست يكي از جديدترين دستگاه‌هاي لاغري و نسل جديدي از دستگاه ليپوماتيك است كه مي‌تواند چربي‌هاي موضعي بدن را تخليه كند. فناوري LIPOSAT جديدترين و بهترين روش كانتورينگ بدن از سال 2016 است. با كمك اين دستگاه مي‌توان تناسب اندام و زيبايي را تجربه كرد. اين دستگاه مجوزهاي سازمان غذا و داروي آمريكا و وزارت بهداشت را دارد. همچنين از تمامي مزاياي روش بادي‌ جت (body jet) برخوردار است، با اين تفاوت كه قدرت بيشتري دارد و براي افرادي كه چربي بيشتري دارند، مناسب‌تر است.

اين روش به‌دليل توانايي خارق‌العاده‌اي كه در كاهش حجم زيادي از چربي‌هاي بدن دارد، نوآورانه‌ترين روش براي درمان چاقي است.

مراحل انجام عمل ليپوست

liposat يك روش بي‌خطر براي از بين بردن چربي‌هاي اطراف ران، پهلوها و غبغب است. اين روش نسبت به روش‌هاي قديمي مانند ليپوساكشن، يك روش كارآمدتر براي كاهش چربي‌هاي مقاوم به ورزش و رژيم غذايي است كه كمترين عوارض جانبي را بر جا مي‌گذارد.

مراحل عمل به اين شكل است كه پزشك پس از بي‌حسي موضعي و استريليزه كردن محل مورد نظر، دستگاه را به‌منظور از بين بردن چربي اضافي به منطقه تحت درمان وارد مي‌كند. سپس چربي به امولسيون تبديل شده و با مكش از بدن خارج مي‌شود.

به اين دليل كه جراح برش‌هاي ريزي در منطقه تحت درمان ايجاد مي‌كند، اين روش را جراحي جزئي نيز مي‌نامند.

در اين روش، هنگام تخليه چربي، براي جلوگيري از كبود شدن پوست، تزريق چربي با دستگاه ليپوست توسط جراح در فاصله 2.5 سانتي‌متري زير پوست انجام مي‌شود.

بادي جت چيست؟

ورزش و رژيم غذايي در دسترس‌ترين و ساده‌ترين راهكار براي رهايي از شر چربي‌هاي اضافه بدن به‌شمار مي‌روند. در صورت عدم‌كسب نتيجه مطلوب از ورزش يا رژيم غذايي، امروزه تكنيك‌هاي جديدي براي خارج‌سازي چربي اضافه از بدن يا پيكرتراشي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از جمله روش‌هاي نوين در اين زمينه مي‌توان به بادي جت اشاره كرد.

بادي جت يك روش نوين و جديد ليپوساكشن با كمك آب است كه براي از بين بردن چربي اضافي از معده ، ران‌ها ، باسن، شكم و بازوها استفاده مي شود. هدف از بكارگيري تكنيك‌هاي مختلف، رفع معايب روش سنتي و قديمي ليپوساكشن است.

 اساس اين روش، جداسازي بافت چربي با جريان پرفشار آب و مكش همزمان آن است. مزاياي بسياري براي اين روش عنوان شده كه از جمله آنها مي‌توان به دوره نقاهت كوتاه، كاهش درد و خونريزي و نداشتن بخيه و جاي زخم اشاره كرد. البته برخورداري از اين موارد، نيازمند داشتن سلامت كامل جسماني، ثبات وزن و نداشتن اضافه وزن شديد است.

 

مراحل انجام عمل بادي جت

در واتر جت برخلاف ساير تكنيك‌هاي ليپوساكشن، از فشار آب براي چربي‌كشي استفاده مي‌شود. در واقع دستگاه بادي جت (Body Jet) جدا كردن چربي را با كمك جريان پرفشار آّب انجام مي‌دهد. اين در حالي است كه ساير تكنيك‌هاي ليپوساكشن از اشعه ليزر يا مايعات متورم‌ساز براي سست كردن چربي بهره مي‌گيرند.

در اين روش آسيب بافتي كمتري  ايجاد مي‌شود، كه منجر به تورم و كبودي كمتر و بهبود سريعتر مي‌شود.

در واتر جت، مكش چربي همزمان با فشار جريان آب است و به همين دليل عمليات چربي‌كشي بسيار سريع‌تر انجام مي‌شود.

 ناگفته نماند كه مواد حاصل از مكش دستگاه بادي جت، براي تزريق چربي نيز كاربرد دارد. اين مواد به‌دليل حفظ ساختار، در برجسته‌سازي يا حجيم‌سازي ساير بخش‌هاي بدن (گونه، سينه و…) قابل استفاده است.

اين عمل بدون نياز به بستري شدن و به صورت سرپايي انجام مي‌شود. براي شروع، ابتدا بيمار تحت بيهوشي موضعي قرار مي‌گيرد. البته گاهي امكان استفاده از بيهوشي عمومي نيز وجود دارد. طبق فيلم بادي جت، برش‌هاي كوچكي در محل موردنظر براي دسترسي به بافت چربي ايجاد مي‌شود.

 مرحله بعد مربوط به واردكردن لوله دستگاه تا رسيدن به عمق موردنظر است. لوله دستگاه واتر جت، پراكنده كردن آب با زاويه 360 درجه را بر عهده دارد. به اين ترتيب، بافت چربي به كمك جريان پرفشار آب سست و جدا مي‌شود.

 در اين روش، نگراني درباره آسيب به ساير بافت‌ها و عروق خوني وجود ندارد. در پايان تجهيزات خارج و محل برش، پانسمان مي‌شود.

ليپوماتيك غبغب چيست؟

ليپوماتيك غبغب به‌عنوان يكي از بهترين و موثرترين روش‌هاي جراحي زيبايي براي رفع غبغب شناخته مي‌شود. اجزاي بخش پاييني صورت (شامل لب پايين، چانه و بالاي گردن) با زواياي استانداردي نسبت به هم قرار دارند. گاهي انباشتگي بيش از حد چربي يا از بين رفتن خاصيت الاستيك پوست، موجب از بين رفتن تناسب اين بخش و ايجاد غبغب مي‌شود.

راه‌هاي مختلفي براي رفع اين مشكل وجود دارد كه در دو گروه جراحي و غيرجراحي قرار مي‌گيرند.

درمان و از بين بردن غبغب براساس عامل ايجادكننده انجام مي‌شود. در صورتي كه غبغب به‌دليل تجمع چربي در محدوده چانه ايجاد شده باشد، ليپوماتيك يكي از بهترين گزينه‌هاست. در واقع ليپوماتيك تنها مختص تخليه چربي شكم و پهلو نيست، بلكه براي لاغر كردن بخش‌هاي ديگر بدن مانند غبغب صورت نيز كاربرد دارد.

 

زمان جراحي يا درمان در اتاق عمل

مدت زمان عمل ليپوماتيك صورت و غبغب در اين روش بسيار كوتاه است و حدود 45 دقيقه به طول مي‌انجامد. البته زمان كار ممكن است براساس شرايط بيمار (حجم زياد چربي، نياز به روش‌هاي مكمل و…) افزايش پيدا كند.

عمل ليپوماتيك شكم و پهلو چيست؟

ليپوماتيك شكم و پهلو نوعي عمل جراحي زيبايي مرتبط با كاهش وزن و يكي از معروف‌ترين روش‌هاي پيكرتراشي است. اين عمل موجب خارج‌سازي چربي‌هاي انباشته در اطراف شكم و پهلو مي‌شود.

بيشتر افراد چاق از وجود مقادير بالايي چربي در اطراف شكم و پهلوي خود رنج مي‌برند. بخش بزرگي از چربي‌هاي محدوده شكم از نوع زيرپوستي است. البته در اين شرايط، چربي احشايي موجود در حفره شكمي، برجستگي شكم را بيش از پيش نمايان مي‌كند. آب كردن چربي‌هاي اضافه، فرآيند دشواري است و گاهاً با استفاده از رژيم غذايي يا افزايش فعاليت‌هاي بدني حاصل نمي‌شود  به همين منظور برخي افراد ليپوماتيك را براي از بين بردن چربي شكمي انتخاب مي‌كنند.

مراحل عمل جراحي

ليپوماتيك شكم بسيار شبيه به ساكشن شكم انجام مي‌شود. در اين روش، ابتدا با توجه به شرايط بيمار، پزشك بيهوشي يا بي‌حسي موضعي را براي فرد انجام مي‌دهد.

در مرحله بعد، پزشك چند برش كوپك روي شكم فرد ايجاد مي‌كند. برش‌ها در محدوده شكم (اطراف ناف) و پهلو هستند و اندازه آن‌ها بسيار كوچك و طول آن‌ها بين 2 تا 5 ميلي‌متر متغير است.

سلول‌هاي چربي در اين روش با امواج فراصوت، لرزش و گردش محوري شكسته مي‌شوند. در اين مرحله، لوله كانولا وارد محل برش مي‌شود و با ارتعاشات حاصل از دستگاه خلاء به جلو و عقب رانده مي‌شود. چربي‌ها با اين روش، استحكام خود را از دست داده و بدون تخريب ساختار سلولي جدا مي‌شوند. در پايان، چربي از طريق منفذ نوك كانولا به داخل پمپ مكيده مي‌شود.

ليپوماتيك ران چيست؟

ليپوماتيك ران شاخهاي از عملهاي زيبايي پيكرتراشي است كه براي خارجسازي چربيهاي اضافه محدوده ران استفاده ميشود. اين عمل موجب خوشفرم شدن و لاغري ران‌ها مي‌شود. عمل ليپوماتيك براي بخشهاي مختلف ران از جمله بخش داخلي، خارجي، جلويي و پشتي كاربرد دارد. به همين دليل، روشهاي مختلفي از اين عمل با عنوان ليپوماتيك بغل ران، ليپوماتيك خارج ران و… به متقاضيان ارائه ميشود.

مراحل عمل جراحي

براي شروع عمل ليپوماتيك ران، ابتدا نواحي داراي چربي اضافي در قسمت داخلي يا خارجي ران نشانه‌گذاري مي‌شود و فرد تحت بيحسي موضعي قرار ميگيرد. البته در برخي موارد، پزشك از روش بيهوشي براي بيمار استفاده ميكند. سپس شكافهاي كوچكي (6-2 ميلي‌متري) روي پوست براي ورود لوله كانولا ايجاد مي‏كند. لوله كانولا با اين روش وارد بافت چربي شده و با حركات چرخشي و ارتعاشيِ خود، سلول‏هاي چربي را جدا ميكند. در پايان سلولهاي چربي گسسته شده و به كمك دستگاه مكش يا ساكشن خارج ميشوند.

ابدومينوپلاستي يا تامي تاك، نوعي عمل پيكرتراشي است كه چربي و پوست اضافي را از بين مي‌برد. شكم صاف در واقع همان چيزي است كه اكثر افراد از طريق ورزش كردن و كنترل وزن به‌دنبال آن هستند.

گاهي اوقات اين روش‌ها نمي‌توانند آن‌ها را به اهدافشان برساند. حتي افراد داراي وزن نرمال نيز ممكن است شكمي بيرون‌زده و بزرگ داشته باشند.

اين عمل در اكثر موارد، ماهيچه‌هاي ضعيف يا جداشده را ترميم مي‌كند و باعث ايجاد شكمي صاف و سفت مي‌شود. علاوه بر شكم، ابدومينوپلاستي بيني و پهلو نيز انجام مي‌شود و به از بين بردن چربي در اين نواحي مي‌پردازد.

مراحل عمل ابدومينوپلاستي

عمل تامي تاك شامل مراحل زير است:

 

مرحله 1-بيهوشي

براي راحتي بيمار طي مراحل جراحي ممكن است داروهايي تجويز شود. اين داروها شامل آرام‌بخش داخل وريدي و بيهوشي عمومي است. پزشك تشخيص مي‌دهد كدام گزينه مناسب بيمار است.

 

مرحله 2-برش

ابدومينوپلاستي كامل شامل يك برش افقي جهت‌دار در حد فاصل خط رويش موي ناحيه شرمگاهي و زير ناف است.

ظاهر و طول برش، بسته به ميزان تجمع چربي در زير پوست و نوع تامي‌تاك مي‌تواند متفاوت باشد. پس از برش مناسب، پوست برداشته مي‌شود و بافت ماهيچه‌اي شكم كه تضعيف شده بود، ترميم مي‌شود.

برش دومي كه اطراف ناف زده مي‌شود براي دسترسي به چربي‌هاي زير پوست شكم لازم است.

بعد از خارج شدن چربي‌هاي شكم بنا به تشخيص جراح فوق‌تخصص پلاستيك، پوست اضافي برداشته شده و بافت اطراف آن به يكديگر بخيه زده مي‌شود. سپس بايد با توجه به مهارتي كه جراح متخصص دارد، موقعيت مكاني ناف به درستي تعيين و زيبايي ظاهري شكم حفظ مي‌شود.

 

مرحله 3-بستن برش‌ها

در اين مرحله، جراح با استفاده از بخيه، چسب‌هاي پوستي يا كليپس‌هاي جراحي، بخيه را مي‌بندد.

 

مرحله 4-ديدن نتايج

مشاهده نتيجه مثبت عمل، آخرين مرحله از انجام جراحي ابدومينوپلاستي است. نتيجه جراحي زيبايي شكم مي‌تواند باعث تخت شدن شكم و محكم‌تر شدن بافت آن شود. اين جراحي متناسب با وزن و شكل ظاهري اندام بيمار انجام مي‌شود.

منبع :  https://zibaclick.com/

 

https://unsplash.com/@mandyrobe4

https://www.evernote.com/shard/s357/sh/4043715f-0140-48eb-af73-cb35e1b4c734/7ec4a082d9c7172872e0da876b9ca718

https://coub.com/mandyrobe4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/f69e9d68-2c32-4f83-b2fe-ca313aaac80c/Shah-S

https://giphy.com/channel/MandyRobe4

https://www.fanfiction.net/u/15389814/

https://seekingalpha.com/user/56343489/comments

https://www.spreaker.com/user/16492858

https://justpaste.it/6d65b

https://www.atlasobscura.com/users/mandyrobe4

https://disqus.com/by/mandyrobe4/about/

https://8tracks.com/mandyrobe4

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۲۵ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)