عزيزمي عزيزمي .

عزيزمي

بهترين سايت دانلود رايگان فيلم ايراني همتا مووي

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترين سايت براي دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي هستيد، با ما در اين مطلب همراه باشيد.

ابتدا براي اين كه بتوانيم بهترين سايت دانلود فيلم و سريال را انتخاب كنيم، بايد بدانيم كه بهترين سايت چه ويژگي‌هايي دارد؟

ويژگي‌هاي بهترين سايت دانلود فيلم و سريال:

- داراي آرشيويي بروز و قدرتمند از فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي

- داراي دسته‌بندي كاربردي جهت دسترسي سريع به ژانر مورد علاقه

- داراي توضيحات و اطلاعات كامل از فيلم و سريال

- داراي رده بندي سني

- دوبله فارسي و سانسور بودن فيلم‌ها و سريال‌ها

- فيلم‌ها و سريال‌ها بايد داراي بالاترين و بهترين كيفيت باشند

- داراري تصاوير، تريلر يا تيزر از فيلم و سريال

- رايگان بودن فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي

- نيم بها بودن ترافيك دانلودي

- سريع، بروز و قدرتمند بود سايت

بهترين سايت:

حال كدام سايت دانلود فيلم و سريال وجود دارد كه تمامي ويژگي‌هاي ذكر شده در بالا را يكجا داشته باشد؛ بله، همتا مووي بهترين سايت دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي با لينك مستقيم و ترافيك نيم بها است كه داراي آرشيو بزرگ و قدرتمند از جديدترين فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي همراه با دسته بندي كاربردي و طراحي ساده و كاربرپسند براي دسترسي سريع به محتواي مورد نظر مي‌باشد. به جرات مي‌توان گفت كه وبسايت همتا مووي نه تنها جزء بهترين سايت‌هاي دانلود فيلم و سريال ايران بلكه جزء برترين سايت‌هاي فارسي زبان ايران و جهان است.

بهترين سايت دانلود فيلم دوبله فارسي:

يكي از محبوب و پر طرف‌دار‌ترين خدمات وبسايت همتا مووي كه داراي آرشيويي بروز و قدرتمند، دسته‌بندي كاربردي، توضيحات و اطلاعات كامل، رده بندي سني و ديگر موارد ذكر شده، بهترين سايت دانلود فيلم دوبله فارسي در ايران و سايت‌هاي فارسي زبان جهان است كه جديدترين فيلم‌هاي سينمايي خارجي را با دوبله فارسي حرفه‌اي و امكان دانلود با لينك مستقيم و همچنين ترافيك نيم بها ارئه مي‌كند.

بهترين سايت دانلود سريال دوبله فارسي:

اگر علاقه‌مند سريال‌هاي خارجي هستيد و دوست داريد در كنار خانواده جديدترين سريال‌هاي روز دنيا را با دوبله فارسي حرفه‌اي مشاهده كنيد، قطعا وبسايت همتا مووي با دارا بودن آرشيويي بروز و قدرتمند مي‌تواند به تنهايي شما را از مراجعه و گشت گذار در اينترنت به جهت پيدا كردن سريال دوبله فارسي بي‌نياز كند؛ زيرا سايت همتا مووي بهترين سايت دانلود سريال دوبله فارسي در ايران و سايت‌هاي فارسي زبان دنيا است كه جديدترين سريال‌هاي خارجي را با دوبله فارسي حرفه‌اي و امكان دانلود با لينك مستقيم و همچنين ترافيك نيم بها ارئه مي‌كند.

بهترين سايت دانلود رايگان فيلم ايراني:

اولين، برترين، بزرگ‌ترين و بهترين سايت دانلود رايگان فيلم ايراني با آرشيويي از جديدترين فيلم‌هاي ايراني در همه ژانرها، رايگان سايت همتا مووي مي‌باشد. لازم به ذكر از كه شما مي‌توانيد فيلم‌هاي ايراني را در وبسايت همتا مووي با لينك مستقيم رايگان و ترافيك نيم بها دانلود نماييد.

به طور كلي وبسايت همتا مووي بهترين وبسايت ايراني دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي مي‌باشد كه داراي محتواي مناسب براي خانواده‌هاي ايراني و فارسي زبان مي‌باشد كه تمامي خدمات آن به صورت كاملا رايگان ارائه مي‌شود. براي دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي كافي است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد كنيد يا نام همتا مووي را در موتور جستجوي گوگل تايپ كنيد تا وارد رايگان سايت همتا مووي شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۹:۲۸ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

استارلينك در اوكراين فعال شد

استارلينك در اوكراين فعال شد

در طي حمله روسيه به اوكراين، اينترنت اين كشور نيز دچار اختلال شده و كاربران در اين كشور نمي‌توانند به راحتي به فضاي آنلاين دسترسي پيدا كنند.

همين امر سبب شد وزير تحول ديجيتال اوكراين نيز از ايلان ماسك بخواهد كه اينترنت ماهواره‌اي استار لينك را در اين كشور فعال كند. همچنين ايلان ماسك به چنين درخواستي جواب مثبت داده و اينترنت استارلينك در اين كشور فعال شده است.

وزير تحول ديجيتال اوكراين نيز در طي چند ساعت اخير در صفحه توييتري خود چنين درخواستي را از ماسك كرده بود:

در حالي كه تلاش مي‌كني در مريخ كلوني بسازي، روسيه در تلاش براي اشغال اوكراين است. در حالي كه موشك‌هاي شما با موفقيت از فضا فرود مي‌آيند، راكت‌هاي روسي به غيرنظاميان حمله مي‌كنند. از شما مي‌خواهيم ايستگاه‌هاي استار لينك را براي اوكراين فراهم كنيد

فعالسازي اينترنت ماهواره‌اي استارلينك در اوكراين

s3_ebzj.jpg

ايلان ماسك در پاسخ به توييت ميخائيلو فدوروف، وزير تحول ديجيتال اوكراين از فعالسازي استارلينك در اين كشور خبر داده و گفته است ترمينال‌هاي بيشتري را به اوكراين نيز ارسال مي‌كند.

سرويس استارلينك اكنون در اوكراين فعال است. ترمينال‌هاي بيشتري در راه اين كشور قرار دارند.

همانطور كه مي‌دانيد، براي دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينك به تجهيزات ويژه‌اي يا گيرنده نياز است. به همين دليل ايلان ماسك علاوه بر اعلام فعالسازي سرويس اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايكس در اوكراين، از ارسال اين تجهيزات به اين كشور خبر داده است.

اينترنت در بخش‌هاي مختلفي از اوكراين تقريبا از دسترس خارج شده است و استارلينك نيز مي‌تواند افراد ساكن در اين مناطق را مجدد به دنياي آنلاين متصل كند.

درواقع اين فناوري مي‌تواند اينترنت را در مناطق دور افتاده در اختيار كاربران قرار دهد؛ هرچند كه هزينه بالاتري نسبت به اينترنت عادي دارد.

اكنون بايد منتظر ماند و ديد اين فناوري چه برنامه‌هايي براي اوكراين دارد و ايلان ماسك از چه مسيري و تا چه زماني مي‌خواهد ترمينال‌هاي اينترنت ماهواره‌اي شركت اسپيس ايكس را در اختيار كشور جنگ ‌زده اوكراين قرار دهد.

تاريخچه استارلينك

اسپيس ايكس براي نخستين‌بار در سال 2018 دو ماهواره‌ي مخابراتي با نام‌هاي تَن تَن A و تن تن B را براي آزمايش اينترنت ماهواره‌اي به مدار پاييني زمين نيز فرستاد. پس از انجام آزمايش‌هاي مختلف، اسپيس ايكس خط توليد ماهواره‌هاي خود را در ردموند واشينگتن راه اندازي كرد تا اولين محموله‌ي 60 تايي از ماهواره‌هاي استارلينك را در اواسط سال 2019 با نام v0.9 و يا نسخه‌ي نه دهم را به فضا پرتاب كند. درواقع اين دسته‌ي 60 تايي آزمايشي بود و اكنون از رده خارج شده است و به مرور زمان وارد جو زمين مي‌شود.

در كل تمام ويژگي‌ها و مشخصات ماهواره‌هاي استارلينك در وهله‌ي اول براي پايين آوردن قيمت نهايي ماهواره طراحي شده‌اند، نه انقلابي و اولين بودن. در حال حاضرنيز ماهواره‌هايي با فناوري‌هاي مشابه يا پيشرفته‌تر نسبت به استارلينك در مدار وجود دارند؛ اما هيچ‌ يك از آن‌ها ازلحاظ قيمتي قابل مقايسه با استارلينك نيستند. به عنوان مثال قيمت ماهواره‌هاي ايريديوم 5 ميليون دلار به‌ازاي هر ماهواره است؛ اين درحالي‌ است كه قيمت تمام‌شده‌ي ماهواره‌هاي استارلينك 20 برابر ارزان‌تر و تنها برابر با 250 هزار دلار به ‌ازاي هر ماهواره تخمين زده خواهد شد.

براي نخستين‌بار در تاريخ، شركتي فضايي در حال توليد ماهواره به‌ صورت انبوه در خط توليد كارخانه است. اين كار موجب مي‌شود هزينه‌ي نهايي ماهواره كه تا پيش از اين به‌ صورت تكي و در شرايط لابراتواري ساخته مي‌شد؛ بسيار كاهش پيدا كند. در حال حاضر اسپيس ايكس ماهيانه 120 ماهواره توليد مي‌كند.

مكانيزم جدا شدن ماهواره‌هاي استارلينك از مرحله‌ي دوم موشك در مدار نيز منحصربه‌فرد است. تا قبل از ماهواره‌ها با استفاده از مكانيزم‌هاي فنري يا انفجاري پايروتكنيك از مرحله‌ي دوم موشك جدا مي‌شدند كه پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. اسپيس ايكس اما براي پياده‌ كردن ماهواره‌ها در مدار ابتدا مرحله‌ي دوم موشك را به‌ دور خود مي‌چرخاند و سپس با رهاسازي ميله‌اي كه ماهواره‌ها را در كنار هم نگه ‌داشته است، هر 60 ماهواره را به‌ صورت يك‌جا در مدار رها مي‌كند. ماهواره‌ها سپس به دليل نيروي مركزگراي ناشي از چرخش مرحله‌ي دوم، به آرامي از يكديگر جدا مي‌شوند.

برخلاف ساير ماهواره‌ها، ماهواره‌هاي استارلينك تنها در يك سمت خود پنل خورشيدي دارند؛ اما همين پنل به ‌قدري بزرگ است كه مجموع مساحت آن‌ها در هر پرتاب 60 تايي، از مجموع مساحت پنل‌هاي خورشيدي ايستگاه بين‌المللي فضايي بيشتر است. استفاده از تنها يك پنل يكپارچه در يك سوي ماهواره يكي ديگر از تصميماتي است كه به آسان‌سازي فرايند ساخت، سهولت باز شدن ماهواره در مدار و درنهايت پايين آمدن قيمت تمام‌ شده نيز كمك مي‌كند.

استارلينك براي ارسال و دريافت داده هم در ماهواره و هم در ديش سمت كاربر، از آنتن‌هاي خاصي به‌ نام آنتن آرايه فازي Phased Array Antenna استفاده مي‌كند. ويژگي جالب اين آنتن‌ها اين است كه بدون نياز به چرخيدن فيزيكي، تنها با استفاده از قابليت برهم‌نهي امواج، مي‌توانند سيگنال ارسالي خود در باند فركانسي Ku و Ka را در جهت‌هاي مختلف ارسال كنند.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌كنيم به وبسايت ايران متا مراجعه كنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۹:۳۹ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

نقش مهم فايروال ها در امنيت شبكه سازماني و اطلاعات شركتي شما

نقش مهم فايروال ها در امنيت شبكه سازماني و اطلاعات شركتي شما

 

در اين مقاله به نقش مهم فايروال ها در امنيت و همچنين مزاياي آن خواهيم پرداخت. با پيشروي بيشتر دنياي تجارت به سمت ديجيتالي شدن، تمركز سازمان هاي آينده نگر بر امنيت سيستم هاي خود در برابر تهديدات، يك ضرورت به شمار مي آيد. يكي از روش هاي رسيدن به اين امنيت كه از اوايل دهه 1980 به كار گرفته مي شود، استفاده از فايروال ها  مي‌باشد.

ديهي است به مرور زمان و با پيشرفت حملات، روش هايي كه سازمان ها به منظور محافظت از تجارت خود در پيش مي گيرند نيز مي بايست تغيير كرده و به روز شوند. قابل ذكراست  كه Next Generation Firewalls  يا همان NGFW ها كه در دنياي ديجيتالي امروز، به عنوان جديدترين روش به منظور محافظت از بيزينس ارائه شده، قادر است با ادغام برترين بخش هاي تكنولوژي گذشته با فناوري هاي روز دنيا، عملكردي بهينه در حوزه امنيت ارائه كند.

بيشتر بخوانيد : معرفي فايروال هاي امنيتي فورتي نت مناسب با شركت و كسب و كار سازماني شما

پنج مورد از برترين مزاياي فايروال (firewall)

آگاهي و شناخت از  فايروال ، نخستين گام در راستاي رشد سالم و ايمن كسب و كار و تجارت شما در عصر ديجيتالي محسوب مي شود. حتي اكر بخش كوچكي از تجارت شما بر تكنولوژي و شبكه متكي باشد، باز هم رعايت ، يك امر مهم به حساب مي آيد. در صورت بروز تهديدات، بدافزارها (malware) و هكرهايي كه سعي بر دسترسي به داده ها و سيستم هاي شما دارند، اين فايروال است كه نقش اولين خط دفاعي را ايفا مي كند. از اين جا مي توان به اهميت فوق العاده آن پي برد.

  •  Monitors Network Traffic (نظارت بر ترافيك شبكه)

نظارت بر ترافيك شبكه يكي از مهم ترين مزاياي امنيتي firewallها مي باشد. قابل ذكر است داده هاي ورودي و خروجي از سيستم هاي سازمان، قادر به ايجاد فرصت هايي براي تهديد و به خطر انداختن عملكرد سازمان هامي باشند. حال فايروال ها با قدرت نظارت و پردازش ترافيك شبكه و با كمك قوانين و فيلترهاي از پيش تعيين شده، اقدامات امنيتي را انجام مي دهند. در ضمن شما مي توانيد با كمك يك تيم IT مجرب، سطح محافظت از سيستم هاي خود بر اساس ديتاي ورودي و خروجي از فاايروال را مديريت نماييد.

 Stops Virus Attacks (متوقف ساختن حملات ويروسي)

هيچ تهديدي نمي تواند سريع تر و سخت از حملات ويروسي، منجر به بروز مشكل و از كار افتادگي عملكرد ديجيتالي گردد. روزانه صدها هزار تهديد جديد گسترش مي يابد، از اين رو يك سيستم دفاعي به منظور برقراري محافظت از داده ها، بسيار مهم و حياتي مي باشد. يكي از مشهودترين مزاياي فايروال ها، قابليت كنترل و نظارت بر نقاط ورودي سيستم ها جهت جلوگيري از حملات ويروسي مي باشد. هزينه خسارات ناشي از حملات ويروسي بسته به نوع آن ويروس ، معمولا بسيار بالا خواهد بود.

  • Prevents Hacking  (جلوگيري از هك شدن)

متاسفانه با پيشرفت روند مشاغل به سمت ديجيتالي شدن، شاهد فعاليت بيشتر مهاجمان و هكرها مي باشيم. از طرفي با افزايش ، فايروال ها اهميت فوق العاده اي پيدا مي كنند، زيرا فايروال ها قادر هستند به بهترين شكل ممكن مانع از دسترسي هاي غيرمجاز به داده ها، ايميل ها، سيستم ها و غيره گردند. حتي مي توان گفت يك فايروال (firewall) مي تواند فعاليت هاي هكرها را به طور كامل مسدود نموده و يا مانع آن ها در انتخاب يك هدف در دسترس تر گردد.

  • Stops Spyware (متوقف ساختن جاسوس افزارها)

در اين دنياي داده محور، بزرگ ترين مزيت مورد نياز، متوقف ساختن جاسوس افزارها (spyware) مي باشد تا  امكان دسترسي به سيستم ها را مسدود نمايند. با پيچيده تر شدن و غير قابل نفوذتر شدن سيستم ها، نقاط ورودي براي مجرمان سايبري به منظور دسترسي به داده ها نيز افزايش مي يابد. يكي از رايج ترين روش هايي كه افراد غير مجاز به منظور دسترسي به داده ها استفاده مي كنند، به كارگيري spywareها (جاسوس افزار) و malwareها (بدافزارها) مي باشد. به طور كلي اين نرم افزارهاي مخرب با هدف ورود به سيستم سازمان ها، كنترل رايانه ها و همچنين سرقت داده ها طراحي شده اند. لازم به يادآوري است كه فايروال ها در مسدود كردن اين نرم افزارهاي مخرب، كمك شاياني مي نمايد.

  • Promotes Privacy  (حفظ حريم خصوصي)

يكي از مزاياي اساسي استفاده از فايروال ها، حفظ حريم خصوصي مي باشد. هر سازماني با كمك فايروال قادر به ايمن نگه داشتن داده هاي خود و مشتريان و در نتيجه جلب اعتماد آن ها مي باشد. بديهي است تا زماني كه روش هاي بسياري براي جلوگيري از نفوذ در دسترس مي باشد، از دست دادن داده ها يك سهل انگاري بزرگ به شمار مي رود. به علاوه، از سيستم هاي به روز data-protection مي توان به عنوان يك مزيت رقابتي در فروش براي مشتريان استفاده كرد. از اين مزيت بزرگ مي توان در راستاي افزايش داده هاي مهم و حياتي استفاده نمود.

 معايب فايروال هاي نسل اوليه

متاسفانه راه حل هاي سنتي داراي محدوديت ها و اشكالاتي بودند. اين امكان وجود دارد كه اين ايرادات و اشكالات فايروال هاي سنتي را به خطر بياندازند و همچنين باعث بروز مشكلاتي در منابع امنيت سازماني  مي گردند. اگرچه در اكثر مواقع بودن فايروال هاي سنتي بهتر از نبودن آن ها است، ولي بايد مواردي مانند فشار وارده بر تيم IT، سرعت شبكه و بودجه امنيت ديجيتال را نيز محاسبه نمود.

  • Application Awareness Limitations  يا محدوديت هاي آگاهي از برنامه ها

يكي از معايب فايروال هاي ابتدايي اين است كه قدرت پردازش و بازرسي دقيق را نسبت به NGFW  در استفاده از برنامه ها  (application)وجود ندارد. لازم به ذكر است NGFW اين امكان را به كاربران مي دهد كه برنامه هاي در حال استفاده در شبكه را مشاهده نمايند و همچنين امكان كنترل آن برنامه ها و محدود كردن استفاده از آن ها را نيز فراهم مي كند. اما انعطاف پذيري در كنترل برنامه ها توسط فايروال هاي سنتي امكان پذير نمي باشد.

  •  Issues with Network Speed ( مشكلات مربوط به سرعت شبكه)

بسياري از فايروال هاي ابتدايي در بخش   داراي محدوديت هاي فراواني هستند كه اين امر منجر به افزايش ترافيك و در نهايت پايين آمدن سرعت شبكه و همچنين افزايش هزينه ها خواهد شد. در ضمن براي عملياتي كه نياز به مقياس پذيري دارند، Policy ها و پروتكل هاي امنيتي ديگري اضافه مي شود كه اين امر را نمي توان ايده آل دانست.

·

  • Logistical Drawbacks  (ايرادات لجستيكي)

بسياري از فايروال هاي سنتي قادر نيستند خود را با بخش هاي در حال تغيير سيستم و عملكردهاي سازماني تطبيق دهند. بنابراين به مديريت و نگهداري گسترده نياز دارند و در تلاش هستند كه خود را با فضاي ابري تطبيق دهند.

به علاوه، مديريت قوانين و سياست هاي اجرا شده در يك شبكه اصلي مي تواند خسته كننده باشد و در نتيجه باعث شود به بخش هاي فناوري اطلاعات فشار وارد شود. اين امر باعث به وجود آمدن راه هايي جهت نفوذ و همچنين محدوديت هاي عملكردي مي گردد.

  •  Lack of Evolution Capabilities  يا عدم توانايي در تكامل

چشم اندازهاي امنيتي همواره با ظهور تهديدات جديد در حال تغيير است. تقريبا غير ممكن است كه بتوان بدون ايجاد تغييرات و اعمال محدوديت هاي سنگين بر روي توانايي هاي تيم يا بيزينس، به ايجاد محافظت موثر دست يافت. از طرفي نصب مجدد برنامه هاي محافظتي جديد در هر سيستم، علاوه بر اين كه هزينه بالايي دارد، وقت گير است و همچنين با  سيستم هاي محافظتي منسوخ و ناقص خود، فرصت هايي را براي آسيب پذيري ايجاد مي كند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۱:۲۳ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)

ماكان آريا پارسا

ماكان آريا پارسا

 

همه شما در زندگي خود اهدافي داريد. اهداف بزرگ و كوچكي كه براي آنها تلاش مي كنيد. احتمالاً از صبح تا شب كار مي كنيد تا قبل از خواب به آنها برسيد.

 

اكنون اين اهداف مي توانند هر چيزي باشند. در واقع هيچ محدوديت خاصي براي هدف گذاري وجود ندارد. از قبولي در يك دانشگاه خوب و فارغ التحصيلي از آن گرفته تا ازدواج با يك معشوقه، بچه دار شدن، مسافرت يا حتي خريد وسيله اي مثل ماشين و…. . همه اينها مي توانند اهداف شما باشند. اما سوال مهم اين است كه آيا با اين همه تلاش به تمام اهداف خود رسيده ايد؟!؟

 

اگر پاسخ اين سوال منفي است، پس راه درستي را براي هدف گيري انتخاب نكرده ايد. دكتر آريا پارسا يكي از كارآفرينان و مديران موفقي است كه سال هاست با برگزاري كارآگاهي مانند كارگاه هدف گذاري سعي دارد راه درست هدف گذاري و رسيدن به آن را به ديگران آموزش دهد.

 

اما واقعاً چگونه مي توانيم مطمئن باشيم كه به اهداف خود خواهيم رسيد؟

 

منظور از هدف گذاري هوشمند چيست؟

 

به جملات زير توجه كنيد:

 

من يه ماشين مدل بالا ميخوام

 

من يك خانه بزرگ مي خواهم.

 

من مي خواهم از يك دانشگاه خوب مدرك خوبي بگيرم.

 

و

 

هر كدام از اينها هدف بسياري از شماست. ممكن است بگوييد براي رسيدن به آنها تلاش مي كنيد اما موفق نمي شويد. تنها دليل عدم دستيابي به آن اهداف، عدم هدف گذاري اصولي است. براي رسيدن به هدف، بايد بدانيد كه چگونه هدف را تعيين كنيد و چگونه به آن برسيد.

 

اگر مقصد مشخص نيست و نمي دانيد به كجا مي خواهيد برويد، مهم نيست كه از كدام طرف برويد. يكي از مهم ترين تكنيك هاي دستيابي به هدف هدف گذاري هوشمند است كه به شما در اين راه كمك مي كند.

 

هدف گذاري هوشمند به معناي استفاده از فناوري هوش مصنوعي براي اهدافتان نيست! بلكه هر يك از اجزاي كلمه SMART به معناي «هوشمند» نشان دهنده يكي از ويژگي هايي است كه بايد در اهداف خود پياده سازي كنيد.

https://www.mojnews.com/fa/tags/%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7

 

 

    خاص

    قابل اندازه گيري يعني قابل اندازه گيري

    دست يافتني يعني دست يافتني

    مرتبط به معناي منطقي و واقع بينانه است

    تايم فريم يعني تايم فريم

 

ماكان آريا پارسا در سمينارها و نشست هاي مختلف پيرامون مديريت و موفقيت اشاره كرده است كه با اين روش به تمام اهدافي كه در ذهن داشته و روي كاغذ آورده است رسيده و در تلاش است تا به اهداف جديدتري كه در پيش گرفته است برسد .

 

همانطور كه قبلا گفته شد ايشان با برگزاري كارگاه هدف گذاري يكي از به روزترين روش ها را در اين راه آموزش مي دهند. اگر شما نيز مي خواهيد از سردرگمي خلاص شويد و از زندگي خود راضي باشيد، شركت در اين كارگاه را از دست ندهيد.

 

حال براي آشنايي بيشتر شما به قسمت هايي از كارگاه هدف گذاري ماكان آريا پارسا مي پردازيم كه توضيح بيشتر در مورد هر يك از اجزاي كلمه هوشمند مي باشد.

 

5 ويژگي هدف گذاري هوشمند

 

خاص

 

وقتي تعدادي مفاهيم مبهم و مبهم جاي هدف را در ذهن شما مي گيرند و اصلاً نمي دانيد قصد انجام چه كاري را داريد، مطمئن باشيد كه در كمترين زمان از بين خواهند رفت.

 

پس بهتر است اهداف دقيق و روشني داشته باشيد تا بدانيد براي چه مي خواهيد بجنگيد! تاكيد زيادي بر اين مفهوم به عنوان اولين گام در هدف گذاري هوشمند وجود دارد. زيرا وضوح در پيشرفت شخصي و عناوين موفقيت بسيار مهم است.

 

مثلاً اينكه مي گوييم امسال مي خواهيد ويديوهاي آموزشي بيشتري ببينيد درست نيست. همچنين بايد تعداد ويديوها و موضوعات آنها را مشخص كنيد.

 

قابل اندازه گيري قابل اندازه گيري

 

اين بدان معنا نيست كه شما مي توانيد اهداف خود را با ترازو وزن كنيد! اين به معناي محاسبه يا اندازه گيري پيشرفت است. اگر نتوانيد پيشرفت خود را محاسبه كنيد، نمي توانيد شب ها راحت بخوابيد و از اينكه امروز سخت كار كرده ايد احساس راحتي كنيد. پس از يك استراتژي خاص براي اهداف خود استفاده كنيد و پيشرفت خود را ثبت كنيد.

 

تماشاي فيلم هاي آموزشي را در نظر بگيريد. وقتي مي دانيد چند فيلم مي خواهيد در اين ماه تماشا كنيد و دقيقاً موضوعات را مشخص كنيد. بنابراين مي توانيد تعداد دقيقه تماشاي هر فيلم تا پايان ماه فيلم آموزشي را نيز مشخص كنيد.

 

دكتر آريا پارسا همچنين تاكيد مي كند كه انجام اين كار زندگي شما را تنظيم مي كند، بنابراين نمي شود يك روز پاي فيلم بنشينيد اما روز ديگر يك دقيقه آن را تماشا نكنيد.

 

قابل دستيابي

 

اهداف خود را به گونه اي تنظيم نكنيد كه دستيابي به آنها غيرممكن باشد. درست است كه رسيدن به يك هدف بايد خود و زندگي شما را بهبود بخشد، اما در نظر داشته باشيد كه رسيدن به آن ممكن است. زيرا در غير اين صورت تنها موجي از انرژي منفي براي شما ارسال مي شود.

 

به عنوان مثال، خواندن 20 كتاب در ماه عالي است، اما دست يافتني نيست. چگونه برنامه ريزي مي كنيد كه 20 كتاب را در يك ماه جاي دهيد؟ چنين هدفي فقط باعث مي شود كه يا از خواندن دست بكشيد يا مطالب كتاب را به طور موثر ياد نگيريد.

 

مرتبط معقول و واقع بينانه

 

در اين مرحله، بايد ارزش هاي زندگي خود را بشناسيد و انتخاب كنيد كه آيا هدفي كه در نظر مي گيريد با ساير اهداف و ارزش هاي شما در تضاد است يا خير.

 

زيرا انتخاب هر هدفي تمام جنبه هاي زندگي را در بر مي گيرد و توصيه نمي شود چيزي را انتخاب كنيد كه به عزيزان و ارزش هاي شما آسيب برساند. بنابراين اگر مي دانيد كه شخص ديگري به طور مستقيم يا غيرمستقيم در حال حاضر براي شما هدف تعيين كرده است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۶:۴۴ توسط:مربي موضوع: نظرات (0)